گزارش/

چرا سازمان خصوصی سازی ۳۹ ماه حقوق کارکنان سهام عدالت را پرداخت نمی‌کند؟ + سند

کدخبر: 2224424

مشاور سازمان خصوصی سازی در حالی کارمندان سهام عدالت را از کارکنان دولت نمی‌خواند که مستنداتی از وعده و عید مسئولان برای پرداخت معوقات آنها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، جعفر سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در رد این موضوع که مسئولان و دولتمردان در مراسم آیین نکوداشت سهام عدالت (20 اسفند ماه) وعده ای مبنی بر تخصیص 18 میلیارد تومان برای ساماندهی حقوق معوق کارکنان سهام عدالت ارائه داده اند،اظهار کرد: بنده برگزارکننده این مراسم بودم اما هیچگاه چنین سخنی از عالی ترین مقام سازمان خصوصی سازی نشنیده ام ، اگر اشخاص حقوقی و حقیقی مستنداتی برای تأیید این میزان تخصیص دارند، می توانند ارائه کنند.

این نماینده سازمان خصوصی سازی در مورد حقوق عقب افتاده برخی از کارمندان سهام عدالت بیان کرد: برخی از کارمندانی که خود را کارمند سهام عدالت و سازمان خصوصی سازی می دانند زیر مجموعه تعاونی ها هستند و به طور مستقیم کارمند دولت به حساب نمی آیند. البته این افراد از آغاز طرح سهام عدالت تا سال 93 که فرآیند ثبت نام های این طرح به پایان رسید، از جمله کارمندان دولت برشمرده می شدند اما پس از اتمام ثبت نام های این طرح، دولت دیگر قراردادی با آنها منعقد نکرد.

دور از باور است که حجم زیادی از این افراد بدون دستور از نهادی، 4 سال هر روز به انجام وظایف خود پرداخته اند.این کارکنان زحمتکش که بخش زیادی از آنها تحت حمایت کمیته امداد هستند همانند کاسپینی ها دست به تجمع زده اند تا زیر پای بی عدالتی سهام عدالت نمانند و شاید موفق به دریافت حق و حقوق خود شوند.

حسین امینی خواه یکی از کارمندان سهام عدالت در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، اظهار کرد: ادعاهای سازمان خصوصی سازی در حالیست که هیچ دستور و یا بخش نامه ای برای ملغی شدت وظایف قبلی صادر نشده است و کارکنان سهام عدالت به همین علت تاکنون به انجام وظایف و خدمات دهی خود ادامه داده اند.

امینی خواه افزود: در سال ۹۱ حقوق کارکنان سهام عدالت از طریق شرکت کارگذاری سهام عدالت پرداخت می شد بطوریکه که با پایان سال مالی سودهای پرداختی سرمایه پذیران به حساب خزانه دولت واریز و سپس با احتساب حقوق کارکنان به حساب کارگذاری به عنوان رابط پرداخت و از آن محل به دست کارکنان می رسید.

این کارمند سهام عدالت ادامه داد: شرکت کارگذاری سهام عدالت از سال 91 به بعد منحل و پس از آن سازمان خصوصی سازی عهده دار انجام این روال شد اما پس از این تنویض اختیار ،کارکنان سهام عدالت دیگر حقوقی دریافت نکرده اند.

وی ادامه داد: البته سازمان خصوصی سازی در سال ۹۵ حقوق های مربوط به سال ۹۲ و ۹۳ را به کارکنان این طرح پرداخت کرد اما این سازمان از سال ۹۴ تاکنون بالغ بر ۳۹ ماه کاری، دِینی مربوط به پرداخت حقوق کارمندان برگردن دارد.

امینی خواه با تاکید بر اینکه دستوری بر ملغی شدن وظایف کارکنان سهام عدالت صادر نشده است، بیان کرد: کارمندان سهام عدالت به وظایفی که از پیش برای آنها تعریف شده بود ادامه داده اند و این درحالیست که مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی این قشر را کارمند دولت نمی خواند و از تعیین تکلیف حق طبیعی آنها شانه خالی می کند.

وی تصریح کرد: در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت ،کارکنان این طرح ملی در مقابل سالن اجلاس سران دست به اعتراض زدند و خواهان دریافت حق و حقوق خود شدند. از اینرو اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد، پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی قولی مبنی بر پرداخت معوقات کارمندان سهام عدالت تا قبل از عید نوروز ۹۷ دادند اما متاسفانه در حد یک شعار و وعده واهی باقی ماند.

امینی خواه تصریح کرد: کارکنان سهام عدالت در 23 و 24 اردیبهشت ماه امسال بترتیب در مقابل سازمان خصوصی سازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی اعتراض صنفی داشته و اعتراضات خود را بیان کردند.در همین راستا قولی از مسئولان فوق مبنی بر مرتفع شدن مشکلات تا دو هفته دیگر دریافت کردند اما از آن زمان تاکنون معوقات کارمندان تعاونی ها همچنان پا برجا باقی مانده است.

این کارمند سهام عدالت بیان کرد: این افراد علاوه بر اینکه معوقات 39 ماهه آنها پرداخت نشده است، پس از 11 سال سابقه کاری خالصانه از هیچ امنیت شغلی برخوردار نیستند و اینها دلیلی بر سلسه تجمع های آنها در مقابل مجلس شورای اسلامی، وزارت خانه، سازمان مربوط و.. شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اعتراض های آنها به ثمر نرسیده است، مطرح کرد: سازمان خصوصی سازی مکرر با وعده وعید مطالبات این افراد را از سر خود باز می کرد و تنها با بهانه هایی پرداخت معوقات را به تاخیر می انداخت.

این کارمند سهام عدالت گفت: روز گذشته صورت جلسه ای میان محمدهیراد حاتمی فر مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، رئیس حراست خصوصی سازی و یکی از بازرسان اتحادیه مربوط رد و بدل شد که بنا بر آن ،پرداخت وجهی با استناد مصوب هیت وزیران برای پرداخت معوقات این افراد در نظر گرفته شده است.

وی تشریح کرد: تمام فعالیت های تعاونی ها بر اساس دستوالعمل ها و بخش نامه های سازمان خصوصی سازی در حال انجام است و هنوز هم نامه ایی که مسئولیت تعاونی ها را سلب کند،موجود نیست. تعاونی ها زیرمجموعه سازمان خصوصی سازی محسوب می شوند، ازاینرو وظیفه پرداخت معوقات کارمندان سهام عدالت بر عهده سازمان خصوصی سازی است.

این کارمند سهام عدالت افزود: از آغاز فعالیت کارمندان سهام عدالت قراردادی برای همکاری این افراد وجود نداشته است اما بنا بر دستوری معتبر تر از آن یعنی در فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور وقت که اجازه اجرای اصل 44 قانون اساسی و تشکیل تعاونی هایی برای انجام خدمات دهی به دارندگان سهام عدالت را دادند ،این افراد مشغول بکار شده اند.

امینی خواه در پایان سخنان خود یادآور شد؛ تعاونی ها بنا بر دستور شورای اصل 44، تشکل کارکنان سهام عدالت را در هر استانی دایر کردند و پس از آن مصوبه دیگری که این دستور را ملغی و وظیفه آنها را سلب کند تا به امروز صادر نشده است.

چرا سازمان خصوصی سازی 39 ماه حقوق کارکنان سهام عدالت را پرداخت نمی کند؟ + سند

چرا سازمان خصوصی سازی 39 ماه حقوق کارکنان سهام عدالت را پرداخت نمی کند؟ + سند

چرا سازمان خصوصی سازی 39 ماه حقوق کارکنان سهام عدالت را پرداخت نمی کند؟ + سند

گزارش از زهرا فعله گری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: