سردار حزنی:

هر ۷۲ ساعت یک جانباز شیمیایی شهید می‌شود

کدخبر: 2224431

فرمانده قرب کوثر قرارگاه خاتم‌الانبیاء در قزوین گفت: هر ۷۲ ساعت یک جانباز شیمیایی شهید می‌شود.

به گزارش ایسنا، یادواره «سنگرسازان بی‌سنگر» به‌منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای جهاد کشاورزی استان قزوین با حضور مسئولان استانی، خانواده معزز شهدا و ایثارگران، جهادگران و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

سردار سید ضیاءالدین حزنی فرمانده قرب کوثر قرارگاه خاتم‌الانبیاء، در این یادواره بابیان اینکه برگزاری چنین مجالسی برای یکایک ما است و شهدا به آن احتیاجی ندارند، اظهار کرد: این محافل به‌منظور آن است که ما راه شهدا را گم نکنیم. وی افزود: ۳۸ سال از آغاز جنگ و ۲۹ سال نیز از اتمام آن می‌گذرد و در طول این سال‌ها نیز از سیره و زندگی شهدا و رزمندگان سخن بسیار گفته‌شده است اما این محافل می‌تواند به تبیین گوشه‌های ناگفته‌ای از جنگ تبدیل شود.

هر ۷۲ ساعت یک جانباز شیمیایی شهید می‌شود

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه با اشاره به مسئولیت خود در مرکز مطالعات جنگ تحمیلی اعلام کرد: ایران از ۲۷۲۰ سال گذشته تاکنون ۱۱۴۰ جنگ با دیگر کشورها داشت که طی آن در ۶۷۰ جنگ پیروز میدان بوده، در ۴۰۴ جنگ شکست خورده، در ۵۵ جنگ صلح شده و ۱۱ جنگ هم به‌مرورزمان سپرده شده است. وی ادامه داد: در طول ۱۱۴۰ جنگ ایران با دیگر کشورها می‌توان به این نتیجه دست‌یافت که ایران از قدیم‌الایام نسبت به کشور، دین، ناموس و کیان خود همواره حساس بوده و عزم جدی در دفاع از آب‌وخاک خود داشته است. در تاریخ جهان ۱۸۹ جنگ بزرگ ثبت‌شده که جنگ هشت ساله دفاع مقدس با دیگر جنگ‌ها ازنظر جغرافیایی، رزمندگان، فرماندهی، زمان و مکان آن متفاوت و خاص‌تر است. وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی تنها نظامی است که برای حفظ و ادامه آن از اقشار مختلف ازجمله رئیس‌جمهور، وزیر، شهردار، دانشجو، دانش‌آموز، کارمند و دیگر اقشار شهید داده که در جهان بی‌سابقه است. حزنی با اعلام اینکه ۷۱ درصد شهدا مجرد و ۴۴ درصد سن شهدای ۱۶ تا ۲۲ سال و میانگین سنی شهدا نیز ۲۲ سال است، اضافه کرد: ۳۶ هزار و ۱۶۷ شهید دانش‌آموز،۳۷۲۸ شهید معلم، ۴۳۶۳ شهید از میان بانوان، ۵۰۰۰ جانباز خانم، ۴۵ هزار اسیر و آزاده و ۲۵ هزار شهید مفقودالاثر داشتیم که تاکنون ۲۰ هزار نفر از این تعداد تعیین تکلیف شده‌اند. وی با اعلام اینکه ۱۰۰ هزار جانباز شیمیایی در دوران جنگ به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد ۸۰۰۰ نفر آن‌ها در شرایطی هستند که هر ۷۲ ساعت یک نفر شهید می‌شود.

۱۲۷ تهاجم هوایی علیه ایران/آبادان مقاوم‌ترین شهر

حزنی اظهار کرد: در طول دوران هشت ساله ۱۲۷ شهر کشور مورد تهاجم هوایی قرار گرفت که مقاوم‌ترین شهر آبادان است که 1017 بار انواع و اقسام موشک‌ها و بمباران هوایی را تحمل کرد و بعدازآن شهرهای اهواز و دزفول قرار دارد. فرمانده قرب کوثر قرارگاه خاتم‌الانبیاء ادامه داد: شهر تهران نیز از این بمباران هوایی بی‌نصیب نماند و ۹۲ موردتهاجم موشکی قرار گرفت و از سوی دیگر تنها در یک روز با هجوم ۳۸ هواپیمای عراقی به کرمانشاه تعداد ۸۰۰ نفر شهید و با حضور مردم تشییع شد. وی با اشاره به نقش مستقیم کشورهای دیگر در حمایت از عراق در دوران جنگ ۸ ساله تحمیلی گفت: آمریکا و شوروی بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان جنگ علیه ایران بودند و بعدازآن کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، بلژیک، برزیل، عربستان و مصر، کشورهای حوزه خلیج‌فارس به‌غیراز سوریه، شیلی، اسپانیا و برخی دیگر از کشورها اقدام به حمایت مستقیم و غیرمستقیم از کشور عراق کردند و نام آن‌ها به‌عنوان خائنین به ملت ایران به ثبت رسیده است. سازمان ملل متحد نیز در این دوران ۸ ساله با رویکردی عجیب به‌عنوان یکی از سردمداران حامی عراق نقش‌آفرینی کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بی‌بدیل جهاد کشاورزی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی از مؤثرترین نهادهای فعال در دوران دفاع مقدس جهاد سازندگی بود که در کنار سایر رزمندگان به ایفای نقش مفید و مؤثر در پشتیبانی از جنگ اقدام می‌کرد. حزنی افزود: جهاد سازندگی 3100شهید، ۸ هزار و ۵۰۰ جانباز، ۸۶۶ آزاده و ۸۳ مفقود در دوران دفاع مقدس داشته و همواره در پشتیبانی از جبهه‌های جنگ فعال بوده است.

از دست نرفتن حتی یک وجب از خاک ایران در دفاع مقدس

وی با تأکید بر اینکه شهدای دوران دفاع مقدس کسانی بودند که نه‌تنها در برابر عراق بلکه در برابر کشورهای حامی آن‌ها ایستاده و با نثار جان خویش و پایداری در این مسیر آن‌ها را شکست دادند، عنوان کرد: در طول دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک جمهوری اسلامی در دست دشمنان باقی نماند که این موضوع در طول ۴۰۰ سال اخیر بی‌سابقه است. فرمانده قرب کوثر قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پایان خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که راه شهدایی که کار نشدنی را شدنی کردند را به‌درستی ادامه داده و در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی کوشا باشیم. در ادامه این یادواره از خانواده ۱۹ شهید جهادگر استان قزوین تجلیل و یاد و خاطره آن‌ها گرامی داشته شد. انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: