آغاز پخش «غوغای بی‌هیاهو» از شبکه دو سیما

کدخبر: 2224499

با پایان ماه مبارک رمضان پخش مجموعه مستند «غوغای بی هیاهو» از این هفته آغاز خواهد شد و در دهمین قسمت خود که پنجشنبه ۳۱ خردادماه روانه آنتن می شود به چهارمحال و بختیاری رفته است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، این قسمت از مستند «غوغای بی هیاهو» با نام "تیتُم رَه"؛ منطقه کوهرنگ و کوه های سر به فلک کشیده بخشی از رشته کوه های زاگرس را به تصویر می کشد. محمد لهراب گله، معلم جوان روستای «بادام شیرین»، اول هفته به سختی خودش را به مدرسه می رساند و اگر هوا مساعد باشد، آخر هفته به خانه اش بر می گردد.

این معلم جوان هر بار مسیری شش ساعته را در کوه پیاده طی می کند و سپس با قایقی محلی از عرض رودخانه می گذرد تا به پنج دانش آموز آموزش دهد. دانش آموزهای با استعدادی که مسیر روستای شان تا شهر حتی راهی برای عبور موتور سیکلت ندارد. «تیتُم رَه» در زبان بختیاری به معنای راه باریک و سخت است؛ مسیری که این معلم جوان به ذوق و شوق این بچه ها می پیماید.

روستای «بادام شیرین» یکی از روستاهای منطقه گزستان است. این روستا بخشی از ایل بزرگ بختیاری در صد و پنجاه کلیومتری شهرکرد است که بیست کیلومتر پایانی این مسیر هیچ راهی برای عبور وسایل نقلیه ندارد. نبودن راه عبور و مرور به بکری و زیبایی این منطقه افزوده است. در این بخش از ایل بختیاری هنوز آداب و رسوم قدیمی، به همان سیاق قدیمی وجود دارد که گوشه گوشه های از آن را در این قسمت از مستند خواهید دید.

مستند «غوغای بی هیاهو»، تمام مدارس کوچک ایران را به تصویر می کشد. این مستند به دور از پرگویی و با انتخاب تصاویری بکر از زندگی روستایی و بومی مناطق مختلف ایران، روایت هایی جذاب را برای بینندگان این برنامه تدارک دیده است.

این برنامه کاری ست از گروه اجتماعی فرهنگی که با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و تهیه کنندگی مهدی بابایی تهیه شده پنجشنبه ها ساعت 19:30 در جدول پخش برنامه های شبکه دو سیما قرار می گیرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: