نماینده یزد در اجلاس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

آب بزودی مشکل اول کشور خواهد شد/ لزوم تعیین تکلیف عضویت سپنتا نیکنام در شورای یزد

کدخبر: 2224736

نماینده مردم یزد در شورای عالی استان‌ها گفت: بحران آب مشکل عمده استان یزد است و به زودی مشکل اول کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی سفید عضو شورای عالی استان ها در نطق پیش از دستور خود که در ششمین اجلاس شورای عالی استان ها قرائت کرد به برخی از مسائل و مشکلات استان یزد پرداخت و گفت: بحران آب مشکل عمده استان یزد است و به زودی مشکل اول کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: استان یزد در این زمینه بحران بیشتری دارد و مسئله آن در شورای امنیت کشور، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی آب، مجلس و دولت مطرح است، ولی هر روز مشکل آب شرب مردم بیشتر می شود و گاهی هم قطع می شود.

سفید با بیان اینکه توصیه می کنم شوراها زودتر در شهرها به این موضوع ورود پیدا کنند و جنبه های مختلف تعیین انتقال و مصرف آب را مورد توجه قرار دهند، اظهارکرد: امر جمع آوری و استفاده مجدد از پساب را خود در اختیار بگیرند چون در آینده منبع درآمدی پایدار است که می تواند برای فضای سبز ایجاد طراوت کند.

نماینده مردم یزد در شورای عالی استان ها با بیان اینکه مشکل سپنتا نیکنام همچنان باقی است، خاطرنشان کرد: با حکم قاضی او به صورت موقت از حضور در شورا منع می شود و این حکم موقت 9 ماه است که ادامه دارد.

وی ادامه داد: شورای شهر یزد، شوراهای مراکز استان ها، شورای عالی استان ها، رئیس جمهور و رئیس مجلس به این موضوع ورود کرده اند و با آن مخالفت کرده اند.

سفید افزود: مجلس طرحی را تصویب کرد و شورای نگهبان هم آن را رد کرد و سپس مجلس مجددا مصوبه خود را اصلاح کرد. در نهایت این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و اکنون چند ماهی است که در آنجا مانده است.

نماینده مردم یزد در شورای عالی استان ها با بیان اینکه این مصوبه اول به کمیسیون ها ارجاع شد و قبل از ماه رمضان به صحن آمد، اظهارکرد: ادامه مذاکرات به جلسه بعد موکول شد ولی تاکنون جلسه ای تشکیل نشده است و حل این موضوع ساده توسط نظام حدود یک سال به طول انجامیده است.

سفید با بیان اینکه زرتشتیان قرن هاست که با سایر مردم یزد زندگی مسالمت آمیز دارند، اظهار کرد: آنها در جبهه حضور داشته اند و در عزاداری امام حسین(ع) برای ایشان سوگواری می کنند. اکنون این سوال مطرح است که چرا اجازه نمی دهند این وحدت شکل قوی تری پیدا کند و چرا با مسببان این وضعیت برخورد نمی شود و چرا به فوریت این مسئله حل نمی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: