نماینده مردم خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها:

کاهش سهم شهرداری‌ از قانون تجمیع عوارض، موجب مشکلات اقتصادی شهرداری ها شده است

کدخبر: 2224745

شاکری گفت: سهم شهرداری‌ها در قانون تجمیع عوارض و قانون مالیات بر ارزش افزوده ۵۰ درصد بوده و اکنون به ۳۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاظم شاکری نماینده مردم خراسان شمالی در شورای عالی استان ها در ششمین اجلاس شورای عالی استان ها که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه قانون شهرداری ها در سال 1286 به تصویب رسیده گفت: در زمان تصویب این قانون جمعیت شهرنشین کشور کمتر از 30 درصد بوده و در حال حاضر به بیش از 70 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه قانون تجمیع عوارض و قانون مالیات بر ارزش افزوده موضوعی بوده که سهم شهرداری ها در آن 50 درصد بوده و اکنون به 33 درصد کاهش یافته، اظهارکرد: با وسعت جمعیت شهری و بزرگ شدن بدنه شهرداری ها، در رکود اقتصادی قرار گرفته ایم.

شاکری افزود: این وضعیت مانع از ساخت و ساز در جهت تأمین درآمد شهرداری ها است و روز به روز مشکلات فراوانی را از جمله عدم توان پرداخت حقوق پرسنل و خدمت رسانی به شهروندان ایجاد می کند.

نماینده مردم خراسان شمالی در شورای عالی استان ها با اشاره به برداشت 3 هزار و 200 میلیارد تومانی از محل عوارض نفتی و از محل بودجه شهرداری ها جهت هدفمندی یارانه ها گفت: این کار سبب روی آوردن شهرداری ها به فروش شهر و تراکم اجباری به خاطر تأمین منابع درآمد شده است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به اعضای شوراهای شهر و روستا و پیگیری ردیف اعتباری برای حقوق اعضای شورا و همچنین افزایش اختیارات دهیاران مانند شهردارها می تواند موجب ایجاد انگیزه و فعالیت آنها در حوزه انتخابی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: