عضو شورای عالی استان‌ها:

شوراها ابزار استفاده در فصول انتخاباتی کلان هستند

کدخبر: 2224747

مقیمی با بیان اینکه شوراها جایگاهی در تصمیم‌گیری‌های کشور ندارند، گفت: شورا نه تنها دیده نمی‌شوند بلکه تنها به عنوان ابزاری در فصول انتخاباتی کلان از آنها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمقیم مقیمی درزی نماینده مازندران در شورای عالی استان ها در ششمین اجلاس این شورا در نطق پیش از دستور خود خطاب به علی لاریجانی که به عنوان مهمان این جلسه شورا حاضر شده بود، گفت: به عنوان یک مازندرانی به شما اعلام می کنم که ما به شما افتخار می کنیم و از طرف خودم و همکاران نظام شورایی به شما خیر مقدم عرض می کنم.

وی با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل شوراها اظهار کرد: از آن فرمان بیش از سه دهه گذشته است و باید توجه کنیم که در کجا ایستاده ایم.

مقیمی درزی با بیان اینکه آیا شورا به جایگاه واقعی خود رسیده است و آیا شورا باوری در بین مسئولان کشور وجود دارد، اظهار کرد: باید با اظهار شرمندگی و تعصب اعلام کنم با وجود اینکه شوراها نماینده های مستقیم مردم هستند و با رأی اعتمادی که از مردم می گیرند و از تمام فیلترهای نظارتی می گذرند، متأسفانه هیچ جایگاهی در تصمیم گیری های کشور ندارند.

نماینده مازندران در شورای عالی استان ها تصریح کرد: شوراها که در اصل رابط مستقیم بین مردم و مسئولین هستند نه تنها دیده نمی شوند بلکه تنها به عنوان ابزاری در فصول انتخاباتی کلان از آنها استفاده می شود.

وی با بیان اینکه خیلی از مسئولان کشور در این جایگاه حاضر شده اند و وعده هایی دادند که تنها وعده بود و هیچ اقدامی جهت تقویت نظام شورایی انجام نشد، اظهار کرد: باورش سخت است که پس از گذشت بیش از سی سال شوراها حتی ردیف اعتباری ندارند.

مقیمی درزی افزود: شوراهای ما در روستا، بخش ها و شهرستان ها مظلوم واقع شده اند و برای پیشبرد کارهای روزانه خود از جیب هزینه می کنند.

نماینده مازندران در شورای عالی استان ها با تأکید بر اینکه سخت است منتخب مردم باشی اما نتوانی کاری برای آنها انجام دهی، تصریح کرد: اینجا از متخصصین نظام شورایی در کمیسیون های مختلف پر است و به راستی چقدر ما را می بینند و امیدواریم که نگاه مسئولین اجرایی کشور نسبت به منتخبین مردم عوض شود تا ساعت ها نمایندگان ملت را پشت درهای بسته معطل نکنند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که نمایندگان مجلس ما را رقیب خود ببینند وضعیت همین است، اظهار کرد: سوگند می خورم که مدافع حق و حقوق مردم باشم و با صدای بلند از این تریبون اعلام می کنم تا شاید صدای آنهایی باشد که فریادشان به شما نمی رسد.

مقیمی درزی در پایان خطاب به علی لاریجانی اظهار کرد: حال این روزهای مردم ایران خوب نیست فقر، گرانی، بیکاری، طلاق، اعتیاد و وعده های دروغین کلیدواژه های این روزهای ایران زمین است؛ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: