در جمع خبرنگاران صورت گرفت؛

نظر لاریجانی درمورد بررسی کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(FATF) در مجلس

کدخبر: 2224754

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در خصوص کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(FATF) نسبت به سرنوشت این معاهده اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه حضور در ششمین اجلاس شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی با بیان اینکه در میان اعضای شورای عالی استان ها شاهد روحیه ای با نشاط بودم، گفت: من برای آنها پیشنهاداتی داشتم تا جایگاه آنها تقویت شود و طرح ها و لوایحی که در اولویت دارند در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

لاریجانی در خصوص پیشنهاداتی در حوزه شهرداری ها اظهار کرد: من در خصوص ساز و کارهایی که در شهرداری ها منابعی بر آن حمل می شود عرایضی داشتم که از چه زمینه هایی می توانند به دست آورند و اینکه سپهر مدیریتی شوراها علاوه بر شهرداری ها در سایر بخش ها بگسترانند این احتیاج به قانون گذاری و گفت وگو با شورای نگهبان دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص علت اجرایی نشدن مدیریت یک پارچه شهری گفت: یک لایحه نظام یک پارچه مدیریتی در مجلس طرح شود و اینکه به زودی انجام نمی شود، به خاطر تفسیر متفاوتی است که وجود دارد.

وی افزود: شورای نگهبان بر اساس اینکه مفسر قانون اساسی است تفسیری دارد و شاید با این تفسیر در حال حاضر نتوان یک نظام جامع برای حوزه های مدیریتی کشور برای شوراها ایجاد کرد ولی انگیزه برای اینکه این تمرکز شکسته شود و به سمت استان ها و شهرها برود وجود دارد و من فکر می کنم مفید است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اگر قدرت شوراها را گسترش دهیم و بعد نتیجه آن را ببینیم، می توانیم وارد مسائل دیگر شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات اخیر مقام معظم رهبری در مورد پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(FATF) گفت: ما در این خصوص با رهبر انقلاب صحبت خواهیم کرد و نظر کامل ایشان را جویا خواهیم شد و بر اساس تدابیر ایشان مجلس موضوع را پیگیری خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: