وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

ناامنی روانی بیشترین مسائل اجتماعی را تشکیل می‌دهد

کدخبر: 2224764

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اولین علت طلاق عدم همگونی نوع زندگی در دوران جدید است، گفت: ناامنی روانی بیشترین مسائل اجتماعی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در سومین همایش ملی آسیب های اجتماعی که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به وضعیت آسیب های اجتماعی اظهار داشت: در تبیین وضع موجود مطالعات نسبتا خوبی انجام شده است ضمن اینکه باید ابتدا مساله را تشخیص دهیم بعد تبیین کنیم و راه حل هایی مبتنی بر نیازهای اجتماعی کشور پیدا کنیم.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد سیاست به دانش اجتماعی نزدیک شود و از آن بهره گیرد قطعا نیازمندیم روش مطالعه را در حوزه جامعه شناسی به جریانات واقعی اجتماعی امروز نزدیک کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رابطه ای که بین دانشگاه و حوزه اجرایی در دوران اخیر وجود دارد فرصت مناسبی را برای تولید اندیشه های اجتماعی فراهم کرده است.

ربیعی یادآور شد: امروز همه اتفاق نظر دارند که ریشه مسائل ایران اجتماعی است و در خیلی مواقع به صورت غلوآمیز هم بیان می شود و حتی کشوری مانند آمریکا وقتی می خواهد با ما خصومت کند می گویند هدف ما بدنه اجتماعی ایران است.

وی تصریح کرد: در سال 91 وقتی قرار بود درخصوص آسیب های اجتماعی همایشی برگزار شود اعلام می کردند قصد داریم سیاه نمایی کنید اما امروز بیان می شود که درخصوص آسیب های اجتماعی 20 سال تاخیر داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این پرسش که عنوان می شود علت طلاق و اعتیاد چیست، افزود: اولین علت طلاق عدم همگونی نوع زندگی در دوران جدید و به هم خوردن ساختار قدرت در خانواده جدید، سوءظن، عدم فقدان یادگیری رابطه جنسی و مساله اقتصادی از جمله دلایل دیگر طلاق است.

ربیعی با اشاره به اجرای طرح کاج با موضوع مطالعه اعتیاد در صنعت یادآور شد: امروز اولین علت اعتیاد ناامنی روانی است؛ برای نمونه در منطقه یک طلاق بیشتر از منطقه 22 است و امروز اعتیاد در بین افرادی که شغل دارند به هیچ وجه کمتر از بیکاران نیست؛ بلکه در برخی موارد نیز بیشتر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: امروز بحثی صورت گرفته که چرا مردم بی نشاط هستند و یا چرا دائم یکدیگر را اذیت می کنیم که باید بگویم به اعتقاد بنده ناامنی روانی بیشترین مسائل اجتماعی را تشکیل می دهد و ما آمادگی داریم که با کمک مسئولان برگزار کننده همایش و جامعه شناسان کار مشترکی را در این خصوص انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: