مشاور سازمان جوانان هلال احمر اعلام کرد

جزئیات برنامه‌های سازمان جوانان هلال احمر در کاهش آسیب‌های اجتماعی/ عضویت یک میلیون نوجوان و جوان

کدخبر: 2224774

مشاور آموزش سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به جزئیات برنامه‌های این سازمان در کاهش آسیب های اجتماعی از عضویت یک میلیون جوان در سازمان جوانان هلال احمر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس؛ محمدی مشاور آموزشی سازمان جوانان هلال احمر در سومین همایش ملی آسیب های اجتماعی که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اهداف ایجاد این سازمان اظهار داشت: این سازمان یک میلیون عضو دارد و 8 هزار کانون در مدارس، 1200 کانون در دانشگاه ها و800کانون در روستاها فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کنیم٬ گفت: حضور سازمان جوانان هلال احمر در دو سال گذشته در مناطق آسیب زا و حاشیه نشین در خصوص مبارزه با اعتیاد چشمگیر بوده و فعالیت های بشر دوستانه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام داده ایم.

مشاور آموزشی سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به عضویت این سازمان در شورای اجتماعی کشور بیان داشت: دوات از ما خواسته است در بحران های اجتماعی فعالیت داشته باشیم.

محمدی با اشاره به تفاهم نامه سازمان جوانان هلال احمر با ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بیشتر فعالیت ما در حوزه پبشگیری از اعتیاد بوده است.

وی از ترویج برنامه «نشاط اجتماعی» و انجام «گفت وگو» بین نوجوانان و جوانان خبر داد و گفت: اردوهای نشاط اجتماعی را طراحی کرده ایم و امسال موضوع کارآفرینی را جدی گرفته ایم و در این باره 32 دوره آموزشی استارت آپ های اجتماعی را راه اندازی کرده ایم.

محمدی با اشاره به طرح های مختلف سازمان جوانان هلال احمر در کاهش آسیب های اجتماعی ابراز داشت: طرح «پیمان» با هدف پیشگیری موثر از اعتیاد در جهت نشاط اجتماعی اجرا شده است و در نهایت 51 هزار نفر توانسته اند گواهینامه این طرح را پس از انجام آزمون به دست آورند.

وی از برگزاری دوره های پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه های دانش آموزی خبر داد و گفت: آموزش سبک فرزندپروری به والدین و اجرای مانور «نه به اعتیاد» درسالرور جهانی مبارزه با مواد مخدر از دیگر برنامه های سازمان جوانان هلال احمر در کاهش آسیب های اجتماعی است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: