موسوی مطرح کرد؛

طلب ۳ میلیاردی شرکت‌های تجهیزات پزشکی از مراکز درمانی/ ورود به بازار بین المللی در گرو اخذ استاندارد CE

کدخبر: 2224785

مدیر یک شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی گفت: طلب ما از مراکز درمانی در حدود ۳ میلیارد تومان است که باعث کاهش نقدینگی می‌شود.

سیدعلی موسوی مدیر یک شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی و ملزومات دندان پزشکی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اظهار کرد: مطالبات ما از مراکز درمانی در حدود 3 میلیارد تومان است و همین مسئله باعث کاهش نقدینگی و تأخیر در برگشت سرمایه می شود .

وی ادامه داد: تأخیر در پرداخت مطالبات شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی باعث کاهش قدرت خرید و در نتیجه باعث تعدیل نیروهای انسانی می شود و بازار تحت تأثیر این مسئله به دلیل کاهش تولید ممکن است کمی دچار التهاب شود .

موسوی در خصوص قیمت گذاری تجهیزات پزشکی، عنوان کرد: اگر قیمت گذاری تجهیزات پزشکی بر اساس اصول انجام شود، می تواند مؤثر واقع شود و از بروز مشکلات در بازار پیشگیری کند.

تاثیر نوسانات ارزی در بازار تجهیزات پزشکی

وی در خصوص نوسانات قیمت ارز، تأکید کرد: نوسانات قیمت ارز باعث گران شدن مواد اولیه تجهیزات پزشکی و ملزومات دندان پزشکی می شود و همین مسئله باعث افزایش قیمت تمام شده و کاهش تعداد مشتری در کشور می شود .

این مدیر عامل تولید کننده شرکت تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: برای ایجاد رقابت و ارتقاء سطح کیفی تجهیزات پزشکی داخلی باید امکانات خوبی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد تا آنان بتوانند با فراهم کردن بسترهای لازم، زمینه تولید اجناس با کیفیت را در کشور فراهم کنند .

موسوی در خصوص استاندارد CE اروپا، گفت: برای صدور پرونده و ورود به بازار بین المللی تجهیزات پزشکی، اخذ استاندارد CE اروپا ضرورت دارد، هرچند برای انجام این کار به دلیل نوسانات قیمت ارز صاحبان شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی باید هزینه زیادی را بپردازند .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: