رئیس شورای عالی نظام پرستاری؛

پرستاران به متولیان نظام سلامت بی اعتماد شده اند

کدخبر: 2224804

رئیس شورای عالی نظام پرستاری، گفت: صدور پروانه صلاحیت حرفه ای و اجرای قانون تعرفه پرستاری دو اولویت شورای عالی و سازمان نظام پرستاری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهره زاهد صفت در ابتدای نشست شورای عالی که صبح چهارشنبه در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد ، با اشاره به این که امیدوار هستیم در یکسال باقی مانده بتوانیم با همکاری رئیس کل جدید سازمان به خواسته های به حق جامعه پرستاری که چشم انتظار مطالبات خود هستند گام مثبتی برداریم، گفت: از دکتر دالوندی انتظار داریم پیگیری مطالباتی را که می توان طی یکسال باقی مانده برای جامعه پرستاری انجام داد را در اولویت کاری خود قرار دهد و با ارتباط مستمر با هیئت رئیسه و اعضای شورای عالی بتواند در جهت پیشبرد اهداف جامعه پرستاری گام بردارد .

وی با بیان اینکه صدور پروانه صلاحیت حرفه ای واجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری دو اولویتی است که برای شورای عالی و نظام پرستاری حائز اهمیت است ، اظهار داشت: صدور صلاحیت حرفه ای به توسعه و ارتقا این حرفه کمک شایانی می کند از این رو در جلسه شورای سیاستگذاری معاونت پرستاری که دربهمن ماه سال گذشته وزیر بهداشت عنوان کرد که اعطای گواهی نامه صلاحیت حرفه ای توسط سازمان نظام پرستاری از نظر ایشان بلا مانع است اما متاسفانه این امر تا کنون اجرایی نشده است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: بدین ترتیب سازمان نظام پرستاری کشور چشم انتظار این است که معاونت پرستاری با پیگیری مستمرصدور صلاحیت حرفه ای را به این سازمان واگذار نماید زیرا این موضوع به صورت کلیدی می تواند برای سازمان اثر مفیدی داشته باشد . بنابر شنیده ها ،حاکی از این است که احکام توسط وزیر بهداشت امضا شده و هفته آینده با برگزاری جلساتی به دنبال اجرای این امر خواهیم بود .

وی با بیان اینکه 11 تیر، دوازدهمین سالگرد تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مجلس است ، تصریح کرد: این قانون به رغم پیگیری های فراوان تا کنون اجرایی نشده و باعث ایجاد بی اعتمادی در بین اعضای جامعه پرستاری گردیده است و با توجه به اشکالاتی که هم اکنون در نظام پرداختی پرستاران وجود دارد موج عظیمی از نارضایتی در بین پرستاران در سطح کشور بوجود آمده است و براساس وعده هایی در خصوص اصلاح طرح قاصدک و تفکیک اضافه کار از کارانه به عمل آمده ، خواهان اجرای صحیح نظام پرداخت هستیم .

زاهد صفت با اشاره به کمبود نیروی انسانی موجود و اضافه کاری های اجباری که پرستاران انجام می دهند افزود: تنها تفکیک کارانه از اضافه کار ملاک نبوده بلکه می بایست پرداخت اضافه کاری با فاصله زمانی کمی از حقوق پرداخت شود تا به نوعی انگیزه پرستاران بالاتر رفته و خدمات با کیفیت تری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اعتقاد به اینکه جدا سازی سهم گروه پرستاری از سایر گروه های غیر پزشک در نظام پرداخت موضوع دیگری است که در فروردین ماه سال جاری به استحضار وزیر بهداشت رسیدو تاکید شد: این مورد جز مباحثی است که باید در قدمی بعدی به آن توجه شود.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری خاطر نشان کرد: اولویت کار سازمان نظام پرستاری تنها بحث مدیریت داخلی سازمان و درآمد زایی نبوده بلکه باید مطالبات جامعه پرستاری و بهره مندی از نظریات هیئت مدیره ها و فعالین صنفی در اولویت امر قرار گیرد. با توجه به این که این گروه نماد بارز و زبان گویای پرستاران بالین هستند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: