پلیس اسپانیایی شش ورزشکار متهم به دوپینگ را بازداشت کرد

کدخبر: 2225172

پلیس اسپانیا اعلام کرد شش ورزشکار مظنون به دوپینگ را دستگیر و یک باند تهیه و توزیع مواد نیروزا را متلاشی کرده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منابع پلیس اسپانیا به خبرگزاری افه اعلام کردند این نهاد شش ورزشکار مظنون به دوپینگ را دستگیر و یک سازمان متهم به فروش و توزیع را نیز پملپ کرد.

گزارش دادند که در میان دستگیرشدگان، گیزاو بکله، دونده اتیوپی بود که در مسابقات نیمه ماراتن اخیر مادرید قهرمان شده بود.

پلیس ملی اسپانیا با انتشار بیانیه ای در سایت خود اعلام کرد: "شش ورزشکار در عملیات ضد دوپینگ دستگیر شده اند و از آنها مقادیری هورمون های رشد، انسولین، تستوسترون و مواد ترانسفوزیونی کشف شده و ضبط شده است.

در بیانیه پلیس آمده است: طی این عملیات، پلیس مواد مخدر و همچنین ویتامین های تزریقی و مواد مورد استفاده در تزریقات خودسرانه را کشف و ضبط کرد. از دیگر دستگیر شدگان می توان به راچید ناجید به عنوان مربی دوومیدانی و همسرش مالیکا آساهسا که قبلا به دلیل نقض قوانین ضد دوپینگ به مدت 4 سال تعلیق شده اند- سعید آیتادی، فاطمه ایاکی و آبه به مولوگتا اشاره کرد.

پلیس به افه گفت که تمام مظنونین دستگیر شده، از راه ورزش امرار معاش می کنند و در مسابقاتی در شهرهای محبوب اسپانیا برگزار می شود و جایزه نقدی دارد، شرکت می کنند.

بعضی ها می توانند 7000 یورو در هر ماه درآمد کسب کنند و بکله در مسابقات نیمه ماراتن شهرهای الچه، آلمریا و مادرید حضور داشت و در مسابقات لیبرتی در ماه ژوئن 10 کیلومتر را در کمتر از یک ساعت دوید.

همچنین سازمانی که به عنوان باند قاچاق، از سفرهای ورزشکاران به مراکش، فرانسه و ایتالیا به عنوان پوششی برای قاچاق مواد مخدر در چمدان های خود استفاده می کرد و در تهیه و توزیع مواد نیروزا فعالیت داشت منحل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: