مربی هندی نمی‌تواند به کبدی ایران کمک کند

کدخبر: 2225173

ملی پوش تیم ملی کبدی ایران گفت: هیچ مربی هندی نمی‌تواند با بازیکنان ایرانی کار کند و هیچ وقت هم نمی‌خواهند ۱۰۰ درصد دانش خود را در اختیار ایرانیان قرار دهند.

هادی اشترک، در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد بازی‌های تدارکاتی تیم‌ ‌ملی کبدی ایران قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: بازی‌های تدارکاتی هند و دوبی در کسب تجربه خیلی تاثیرگذار خواهد بود. مخصوصا برای بازیکنان جوانی که به تیم‌ ‌ملی ‌اضافه شده‌اند. آن طوری که شنیدیم کادر فنی تیم ملی برای بازی‌های تدارکاتی دوبی از تیم جوان استفاده خواهد کرد. هندوستان، پاکستان و کره که از جمله رقبای اصلی ما در جاکارتا هستند در دوبی حضور دارند و این بازی‌ها ۱۰۰ درصد خیلی به ما کمک خواهد کرد.

وی بدترین خاطره ورزشی خود را سومی مشترک در قهرمانی آسیا خواند و گفت‌: بدترین خاطره ورزشی ما سومی مشترک قهرمانی آسیا در گرگان است. مشکلاتی در تیم وجود داشت اول این که مربی ما آن زمان خارجی و هندی بود. هیچ مربی هندی نمی‌تواند با بازیکنانی ایرانی کار کند. ما خودمان مربیان خیلی خوبی داریم که در آن برهه استفاده نکردیم. کادر فنی تیم و جو مسابقات در گرگان همه دست به دست هم داد تا بعد از ۱۰ سال به مقام سوم مشترک برسیم. ما باید در گرگان قهرمان می شدیم اما مربی هندی برنامه خوبی نداشت و از بازیکنان خوبی استفاده نکرد.

او در پاسخ به این سوال که چرا مربی هندی نمی‌تواند به ایرانی ها کمک کند، گفت‌: چهار فصل است که در لیگ هند بازی می‌کنیم. سطح کبدی ایران از هند خیلی بهتر شده است. مربیان هندی هیچ وقت نمی‌خواهند ۱۰۰ درصد دانش خود را در اختیار ایرانیان قرار دهند و ایران از هندوستان پیشی بگیرد. در ایران پنج، شش مربی خیلی خوب داریم. مازندرانی، سرمربی تیم‌ ‌ملی ایران هم از بهترین ها است و به عنوان سرمربی مومبای هند هم در پرو کبدی فعالیت دارد. در اینچئون با مازندرانی به بهترین نتیجه‌ تاریخ کبدی ایران رسیدیم.

اشترک در مورد پیش‌بینی‌اش از بازی‌های آسیایی جاکارتا، گفت‌: با این وضعیت که می بینم احتمال خیلی زیاد قهرمان می شویم. همه دست به دست هم داده‌ایم و فعل خواستن را صرف کرده‌ایم. مطمئن هستم قهرمان می شویم. هند از ما خیلی می ترسد. بازیکنان ما که در لیگ پرو کبدی هند بازی می‌کنند جزو بهترین‌ها هستند. آنها می دانند که ایران رقیب سرسختی برای آنها خواهد بود.

وی در خصوص کوچک بودن زمین تمرین اردوی تیم‌ ‌ملی، اظهار کرد: امکانات برای رشته‌ای که مدال آور بازیهای آسیایی است و تیم زنانش به عنوان تنها رشته تیمی مدال آور شناخته می‌شود خیلی کم و بد است. بیشتر تمرینات و اردوهای ما در شهرستان برگزار می‌شود و در تهران نیز سالن کوچکی در اختیار داریم. در مجموعه انقلاب برخی از رشته‌ها هستند که اصلا مدال آور نیستند اما بهترین سالن و امکانات را دارند اما کبدی که مدال آور است نه سالن اختصاصی و نه سالن بدنسازی دارد. این شرایط برای ما خیلی بد است. ما در سالن تکواندو تمرین ‌می‌کنیم و برای بدنسازی باید وقت بگیریم. البته شرایط و امکانات دیگر در حال‌ حاضر برای ما فراهم است. با حضور رییس جدید اردوها خوب پیش می رود.

به گزارش ایسنا، هادی اشترک، ملی‌پوش تیم‌ ‌ملی کبدی است که با سابقه 10 سال حضور در تیم ملی، در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون تیم‌ ‌ملی را همراهی کرده است. او در پرو کبدی(لیگ حرفه ای هندوستان) چهار فصل در پادنا، موبای و گوجیرا بازی کرده است و به دو عنوان قهرمانی رسیده است. مبلغ قرارداد در پرو کبدی بین ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان است که این لژیونر همیشه در میان بازیکنان متوسط پرو کبدی قرار داشته است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: