مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد؛

جزئیات ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی محورهای مواصلاتی/ محور کندوان یک‌طرفه می‌شود

کدخبر: 2225281

مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ روز جمعه مورخ ۹۷/۰۳/۰۴ از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یكطرفه خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه های تردد شمار و گشت های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذكر شده، مابقی محورهای مواصلاتی كشور باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.

طی شبانه روز گذشته، كل تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۱۳ تردد شمار فعال در محورهای برون شهری، نسبت به روز قبل ۴.۹ درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۴ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۹ تا ۲۰ و كمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵صورت پذیرفته كه هموطنان با آگاهی از این موضوع می توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنند.

پرترددترین جاده های کشور

آزادراه کرج - تهران، آزادراه کرج - قزوین، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه تهران - کرج، تهران - شهریار، شهریار - تهران، آزادراه قم - تهران، آزادراه تهران - قم، آزادراه ساوه - تهران، بومهن - جاجرود، در 24 ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته اند .

محدودیت های ترافیكی چهارشنبه ۳۰ خرداد تا شنبه ۲ تیر ۹۷

۱.موتورسیكلت:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۳۰ تا ساعت ۶ روز شنبه مورخ ۹۷/۰۴/۰۲ از محورهای كرج - چالوس ، هراز، فیروزكوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعكس ممنوع است.

تبصره-تردد موتور سیكلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیك بلامانع خواهد بود.

۲.سواری:

محور کندوان یک طرفه می شود

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز جمعه مورخ ۹۷/۰۴/۰۱ از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ روز جمعه مورخ ۹۷/۰۴/۰۱ از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یكطرفه خواهد بود.

۳.نقلیه سنگین(به استثناء حاملان موادسوختی ویافاسدشدنی):

۳.۱- محور كندوان: تردد انواع تریلر ، كامیون و كامیونت از محور كرج - چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

محور هراز ۳۰ خرداد یک طرفه می شود

الف- تردد تمام تریلرها کماکان ممنوع است.

ب- تردد تمام كامیون ها و كامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۳۰ و همچنین از ساعت ۸ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ های ۹۷/۰۳/۳۱ و ۹۷/۰۴/۰۱ از محور هراز ممنوع است.

ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی:

۱- محوررامیان- اولنگ-شاهرود، واقع در استان هایگلستان و سمنان، از مورخ ۲۹ فروردین۹۵ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۲- محور فرعی شمشک-دیزین، واقع در استان های البرز و تهران، از مورخ ۱۷ تیر ۹۶ تا اطلاع بعدی،به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.​

۳- محور عجب شیر- آذرشهر( محدوده پل گله زار )، واقع در استان آذربایجان شرقی، از مورخ ۱۶ اسفند ۹۶ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۴- محور گیوی- خلخال ، واقع در استاناردبیل، از مورخ ۳۱ خرداد ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

ممنوعیت تردد به دلیل عملیات كارگاه جاده ای:

۱- محور خلخال- اسالم، واقع در استان اردبیل، از مورخ ۱۰ اردیبهشت لغایت ۳۱ تیر ۹۷، به صورت ۲۴ ساعته، به دلیل اجرای عملیات بهسازی و تعریض، كیلومتر ۷ تا ۵۰۰+۱۸، در محدوده اجرای عملیات مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین محور خلخال - پونل انجام می شود.

محدودیت تردد به دلیل عملیات كارگاه جاده ای:

۱- آزاد راه تهران - قم، واقع در استان تهران، از مورخ ۲ اردیبهشت لغایت ۲۰ شهریور ۹۷، روزهای شنبه، یكشنبه و دوشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و همچنین روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۴ هر هفته، به غیر از روزهای جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، بدلیل اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی مفصلی در رفو‍ژ میانی، حدفاصل كیلومتر ۳۷ تا ۵۸، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

۲- محور كرج - چالوس، واقع در استان البرز، از مورخ ۲ اردیبهشت لغایت ۲۰ شهریور ۹۷، روزهای شنبه تا سه شنبه از ساعت ۸ تا ۱۷ و روزهای چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ هر هفته ، بغیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات روكش آسفالت گرم، كیلومتر ۰ الی ۷۰، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

۳- آزاد راه تهران - كرج، واقع دراستان تهران، از مورخ ۹ اردیبهشت لغایت ۲۰ شهریور ۹۷، از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۵:۰۰ روزهای شنبه، یكشنبه، دوشنبه، سه شنبه و روزهای چهارشنبه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰ هر هفته، بغیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات نصب نیوجرسی مفصلی در رفیوژ میانی، حدفاصل كیلومتر ۰ الی ۵۰۰+۱۳، تردد همزمان بااجرای عملیات، بامحدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

۵- آزادراه قم - تهران، واقع در استان قم، از مورخ ۵ خرداد لغایت ۲۰ شهریور ۹۷، از ساعت ۸ تا ۱۷، روزهای شنبه، یكشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و همچنین روزهای سه شنبه و پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۴ هر هفته، به غیر از روزهای جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، بدلیل اجرای عملیات حمل و نصب حفاظ مفصلی، كیلومتر ۱۵ تا ۲۸، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

۶- آزاد راه تهران - کرج - قزوین، واقع در استان البرز، از مورخ ۵ خرداد لغایت ۲۰ شهریور ۹۷، روزهای شنبه، یكشنبه، دوشنبه و سه شنبه ازساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۵:۰۰ و روزهای چهارشنبه ازساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ هر هفته بغیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، بدلیل اجرای عملیات حفاظ های صلب مفصلی، كیلومتر ۵۰۰+۱۶(تیر۲۸۰) تا ۲۴(تیر۴۰۰) ، تردد همزمان با اجرای عملیات و با رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

۷- آزاد راه تهران - كرج - قزوین ( باند جنوبی - حدفاصل امامزاده طاهر تا پمپ بنزین آفتاب )، واقع در استان البرز، از مورخ ۲۰ خرداد لغایت ۲۰ شهریور ۹۷، روزهای شنبه، یكشنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰ هر هفته، به غیر از روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، بدلیل اجرای عملیات بهسازی و لكه گیری آسفالت، كیلومتر ۳۳ تا ۱۳، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

۸- آزاد راه ساوه - تهران، واقع دراستان تهران، از مورخ ۲۲ خرداد لغایت ۲۰ شهریور ۹۷، از ساعت ۹ تا ۱۷ روزهای شنبه تا چهارشنبه و همچنین روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۴ هر هفته، بغیر از روزهای جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات تعمیرات درزگیری، لکه گیری و روکش آسفالت، حدفاصل كیلومتر ۳۵ ( رودخانه شور ) الی ۳ ( عوارضی اول )، تردد همزمان با اجرای عملیات، بامحدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

۹- محور رباط کریم - وهن آباد، واقع دراستان تهران، از مورخ ۲۸ خرداد تا ۲۰ شهریور ۹۷، از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰، روزهای شنبه تا چهارشنبه و همچنین روزهای پنچ شنبه از ساعت ۹ تا ۱۴ هر هفته، به غیر از روزهای جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت، كیلومتر ۰ الی ۵۰۰+۱۲، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

۱۰- محورهراز ( تونل جدید آبشار )، واقع دراستان مازندران، از مورخ ۳۰ خرداد تا ۲۰ شهریور ۹۷، به صورت ۲۴ ساعته، به دلیل اجرای عملیات عمرانی تکمیل اجرای سقف گالری در مقطع ورودی و خروجی تونل، كیلومتر ۹۹ تا ۱۰۱، تونل جدید آبشار مسدود بوده و تردد از محور قدیم هراز انجام می شود.

۱۱- محورهراز، واقع دراستان مازندران، از مورخ ۳۰ خرداد تا ۲۰ شهریور ۹۷، روزهای شنبه از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۷:۰۰، روزهای یکشنبه تا سه شنبه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ و همچنین روزهای چهار شنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ هر هفته، بغیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات اصلاح قوس و برداشت پوزه سنگی، كیلومتر ۵۰ تا ۵۱، محدوده اجرای عملیات مسدود بوده و تردد همزمان با اجرای عملیات با رعایت جوانب احتیاط از کنارگذر انجام می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: