عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی در پاسخ به فارس:

افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت قطار از اول تیر ماه/ روش‌های نوین بازاریابی در مسافرت ریلی جا نیفتاده است

عنوان

عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی گفت: قیمت بلیت قطار از اول تیرماه ۱۰ درصد افزایش می‌یابد که البته به دلیل آن که نرخ‌ها از زمستان ۹۴ افزایش نیافته در حالی که هر ساله حداقل ۱۰ درصد تورم داریم، ضرورت داشت این افزایش بیشتر باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا شیخ طاهری در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی اظهار داشت: یکی از مشکلات صنعت ریلی عدم توجه دولت به توسعه ناوگان است؛ توسعه زیرساخت ها توسط دولت به خوبی انجام شده است، اما دولت به اندازه ای که به توسعه زیرساخت ها توجه دارد، تا به توسعه ناوگان توجه نکرده است.

وی ادامه داد: با وجود اتفاقات خوب در بخش ریل، کیفیت سفر با قطار هم در چند سال اخیر متحول شده است که این ناشی از همراهی راه آهن و مدیران عامل شرکت های ریلی است.

عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه نگاهها در حوزه حمل و نقل مسافری ریلی همچنان دولتی مانده است، گفت: روش های نوین بازاریابی هنوز در صنعت مسافری ریلی جا نیفتاده است.

شیخ طاهری اضافه کرد: بخش خصوصی و دولتی ناکارآمدی ها را به دوش یکدیگر می اندازند و این منطقی نیست، در حالی که هر یک برای رشد صنعت وظایفی دارند.

وی درباره افزایش سرعت قطارها گفت: در مورد سرعت، تابع قوانین راه آهن هستیم و عوامل زیادی در سرعت تاثیرگذار هستند.

عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی همچنین درباره ظرفیت قطارهای در سیر و تعداد صندلی اشغال شده گفت: با وجود تلاش های مجموعه راه آهن و شرکا نزدیک به یک سوم ظرفیت فعلی قطارهای در سیر تکمیل نمی شود و تا زمانی که این 30 درصد تکمیل نشود، اشتباه است، تا به دنبال ظرفیت جدید باشیم.

شیخ طاهری تاکید کرد: روش های نوین بازاریابی در پر کردن صندلی های قطار مؤثر است.

* نسبت به افزایش 10 درصدی قیمت بلیت قطار معترضیم

وی درباره پیشنهاد شرکت های ریلی مبنی بر افزایش قیمت بلیت قطار، بیان کرد: آخرین بار زمستان 94 بود که قیمت های بلیت قطار افزایش یافت. هر سال در کشور ما تورمی حدود 10 درصد وجود دارد و از آنجا که هزینه های نیروی انسانی برای شرکت های ریلی در کنار هزینه های ارزی مدنظر است، ضرورت دارد نسبت به افزایش قیمت بلیت قطارها و واقعی شدن نرخ ها بازنگری شود.

عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی بیان کرد: ضرورت داشت در سال های 95 و 96 بسته به میزان تورم نسبت به افزایش اندک قیمت بلیت قطارها اقدام می شد که نشد. بنابراین تراز شرکت های مسافری ریلی منفی شد و اگر این ادامه داشت، شرکت ها زیان ده تر می شدند.

شیخ طاهری اظهار داشت: در دنیا حاشیه سود ریلی مسافری عدد بالایی نیست و سرمایه گذارانی که در این حوزه ورود کرده اند، حق دارند سود مناسب طلب کنند.

وی بیان کرد: امسال ابتدا مقرر شد پیشنهاد افزایش میانگین 20 درصدی قیمت بلیت قطار در دستور کار قرار گیرد، در حالی که دستمزد پرسنل هر ساله حدود 10 درصد افزایش داشته است.

عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی افزود: متاسفانه سازمان حمایت با افزایش 20 درصدی بلیت قطار موافقت نکرد و فقط با رقم 10 درصد موافقت شد که ما به افزایش 10 درصدی نرخ ها معترض هستیم.

شیخ طاهری با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم، مابه التفاوت افزایش 10 درصدی قیمت بلیت ها را با افزایش بهره وری جبران کنیم، گفت: افزایش 10 درصدی نرخ بلیت قطار برای بلیت ها از اول تیر ماه اعمال شده است.

*ایمن سازی واگن های با عمر بالای 30 سال

وی اظهار داشت: واگن های بالای 30 سال باید ایمن سازی و بازسازی شود و توجه شود که خارج سازی آنها در دستور کار نیست، زیرا اگر تعمیر کامل شوند، این واگن های مسافری تا 15 سال دیگر امکان ادامه فعالیت دارند.

عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی با بیان اینکه شرکت های ریلی توان مالی این بازسازی ها را ندارند، گفت: در حال حاضر 400 دستگاه واگن با عمر بالای 30 سال در ناوگان مسافری فعال است که اغلب مربوط به شرکت رجا است و بازسازی آنها 300 میلیارد تومان سرمایه می خواهد.

شیخ طاهری ادامه داد: در خواست ما از راه آهن جمهوری اسلامی این است که برنامه زمان بندی مشخصی ارائه دهد تا واگن ها به مرور بازسازی شود.

وی اضافه کرد: هزینه بازسازی نیمه عمر حدود 800 میلیارد تومان خواهد بود.

وی که مدیرعامل شرکت بن ریل که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است، درباره این شرکت ریلی نیز گفت: در حال حاضر 131 دستگاه واگن مسافری با عمر متوسط 10 ساله داریم و 88 درصد واگن های بن ریل ویژه 4 تخته است.

شیخ طاهری افزود: برنامه توسعه بنیاد مستضعفان تا پایان امسال است که ما نیز به عنوان زیرمجموعه بنیاد تعداد واگن های خود را به بیش از 200 دستگاه واگن مسافری می رسانیم. در این راستا در نمایشگاه حمل و نقل ریلی تفاهم، نامه ای با واگن سازهای پلور سبز و واگن پارس امضا کردیم.

وی اضافه کرد: با هدف فعال سازی تولیدکنندگان داخلی در حوزه واگن تفاهم نامه ای به ارزش هزار میلیارد ریال در حوزه واگن در نمایشگاه به امضا رسید که در قالب دو تفاهم نامه بود و 30 دستگاه واگن مسافری تولید و تحویل بن ریل می شود.

عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی تاکید کرد: این تفاهم نامه موجب می شود، چراغ واگن سازهای ما حداقل برای 2 سال روشن باشد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

تحلیلی بر مهمترین نقاط قوت و ضعف سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر

صعود جوانان، سقوط پیشکسوت‌ها!

تشکیل وزارت بازرگانی مشکلی را حل نخواهد کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: تشکیل وزارت بازرگانی هزینه و وقت زیادی را تلف خواهد کرد. اینکه دولت به بهانه ساماندهی وضعیت فعلی به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی است، پذیرفتنی نمی‌باشد. با تشکیل وزارت بازرگانی مشکلی حل نخواهد نشد. حتی می‌توان گفت مشکلات دیگری ایجاد می‌شود.

ارتباط عاملان جنایت با برخی کشورهای منطقه

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را تسلیت گفتند.

گام دوم انقلاب اسلامی

در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی مردم ایران رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای راهبردی به تبیین حرکت انقلاب اسلامی لرای ایجاد تمدن اسلامی و زمینه‌سازی ظهور امام عصر پرداختند.

مهم‌ترین مطالب سرویس

اقساط بازگشتی مسکن مهر، سقف بالای سر ۱۳ میلیون روستایی
راهکارهایی برای مقاوم‌سازی بافت فرسوده روستایی
اختصاص ۶۵۳۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی در بودجه ۹۸
اشتغال‌زایی پایدار  با بهبود فضای کسب‌وکار یا پول‌پاشی؟
مهدی غضنفری وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت
دولت روحانی مرد مقابله با تحریم و شرایط سخت نیست
عدنان موسی‌پور، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران
تحریم‌های خارجی را دور می‌زنیم با تحریم‌های داخلی چه کنیم؟
داود سوری استاد اقتصاد دانشگاه شریف
توان اجرایی و بار علمی دولت در حال کاهش است
رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران
گوشت ۹۰ هزار تومانی تقصیر نهادهای نظارتی است
روایت حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا از برخی اتفاقات عجیب در اقتصاد کشور؛‌
جایی که آب نیست، پتروشیمی ساخته‌اند
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین