عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی در پاسخ به فارس:

افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت قطار از اول تیر ماه/ روش‌های نوین بازاریابی در مسافرت ریلی جا نیفتاده است

عنوان

عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی گفت: قیمت بلیت قطار از اول تیرماه ۱۰ درصد افزایش می‌یابد که البته به دلیل آن که نرخ‌ها از زمستان ۹۴ افزایش نیافته در حالی که هر ساله حداقل ۱۰ درصد تورم داریم، ضرورت داشت این افزایش بیشتر باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا شیخ طاهری در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی اظهار داشت: یکی از مشکلات صنعت ریلی عدم توجه دولت به توسعه ناوگان است؛ توسعه زیرساخت ها توسط دولت به خوبی انجام شده است، اما دولت به اندازه ای که به توسعه زیرساخت ها توجه دارد، تا به توسعه ناوگان توجه نکرده است.

وی ادامه داد: با وجود اتفاقات خوب در بخش ریل، کیفیت سفر با قطار هم در چند سال اخیر متحول شده است که این ناشی از همراهی راه آهن و مدیران عامل شرکت های ریلی است.

عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه نگاهها در حوزه حمل و نقل مسافری ریلی همچنان دولتی مانده است، گفت: روش های نوین بازاریابی هنوز در صنعت مسافری ریلی جا نیفتاده است.

شیخ طاهری اضافه کرد: بخش خصوصی و دولتی ناکارآمدی ها را به دوش یکدیگر می اندازند و این منطقی نیست، در حالی که هر یک برای رشد صنعت وظایفی دارند.

وی درباره افزایش سرعت قطارها گفت: در مورد سرعت، تابع قوانین راه آهن هستیم و عوامل زیادی در سرعت تاثیرگذار هستند.

عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی همچنین درباره ظرفیت قطارهای در سیر و تعداد صندلی اشغال شده گفت: با وجود تلاش های مجموعه راه آهن و شرکا نزدیک به یک سوم ظرفیت فعلی قطارهای در سیر تکمیل نمی شود و تا زمانی که این 30 درصد تکمیل نشود، اشتباه است، تا به دنبال ظرفیت جدید باشیم.

شیخ طاهری تاکید کرد: روش های نوین بازاریابی در پر کردن صندلی های قطار مؤثر است.

* نسبت به افزایش 10 درصدی قیمت بلیت قطار معترضیم

وی درباره پیشنهاد شرکت های ریلی مبنی بر افزایش قیمت بلیت قطار، بیان کرد: آخرین بار زمستان 94 بود که قیمت های بلیت قطار افزایش یافت. هر سال در کشور ما تورمی حدود 10 درصد وجود دارد و از آنجا که هزینه های نیروی انسانی برای شرکت های ریلی در کنار هزینه های ارزی مدنظر است، ضرورت دارد نسبت به افزایش قیمت بلیت قطارها و واقعی شدن نرخ ها بازنگری شود.

عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی بیان کرد: ضرورت داشت در سال های 95 و 96 بسته به میزان تورم نسبت به افزایش اندک قیمت بلیت قطارها اقدام می شد که نشد. بنابراین تراز شرکت های مسافری ریلی منفی شد و اگر این ادامه داشت، شرکت ها زیان ده تر می شدند.

شیخ طاهری اظهار داشت: در دنیا حاشیه سود ریلی مسافری عدد بالایی نیست و سرمایه گذارانی که در این حوزه ورود کرده اند، حق دارند سود مناسب طلب کنند.

وی بیان کرد: امسال ابتدا مقرر شد پیشنهاد افزایش میانگین 20 درصدی قیمت بلیت قطار در دستور کار قرار گیرد، در حالی که دستمزد پرسنل هر ساله حدود 10 درصد افزایش داشته است.

عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی افزود: متاسفانه سازمان حمایت با افزایش 20 درصدی بلیت قطار موافقت نکرد و فقط با رقم 10 درصد موافقت شد که ما به افزایش 10 درصدی نرخ ها معترض هستیم.

شیخ طاهری با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم، مابه التفاوت افزایش 10 درصدی قیمت بلیت ها را با افزایش بهره وری جبران کنیم، گفت: افزایش 10 درصدی نرخ بلیت قطار برای بلیت ها از اول تیر ماه اعمال شده است.

*ایمن سازی واگن های با عمر بالای 30 سال

وی اظهار داشت: واگن های بالای 30 سال باید ایمن سازی و بازسازی شود و توجه شود که خارج سازی آنها در دستور کار نیست، زیرا اگر تعمیر کامل شوند، این واگن های مسافری تا 15 سال دیگر امکان ادامه فعالیت دارند.

عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی با بیان اینکه شرکت های ریلی توان مالی این بازسازی ها را ندارند، گفت: در حال حاضر 400 دستگاه واگن با عمر بالای 30 سال در ناوگان مسافری فعال است که اغلب مربوط به شرکت رجا است و بازسازی آنها 300 میلیارد تومان سرمایه می خواهد.

شیخ طاهری ادامه داد: در خواست ما از راه آهن جمهوری اسلامی این است که برنامه زمان بندی مشخصی ارائه دهد تا واگن ها به مرور بازسازی شود.

وی اضافه کرد: هزینه بازسازی نیمه عمر حدود 800 میلیارد تومان خواهد بود.

وی که مدیرعامل شرکت بن ریل که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است، درباره این شرکت ریلی نیز گفت: در حال حاضر 131 دستگاه واگن مسافری با عمر متوسط 10 ساله داریم و 88 درصد واگن های بن ریل ویژه 4 تخته است.

شیخ طاهری افزود: برنامه توسعه بنیاد مستضعفان تا پایان امسال است که ما نیز به عنوان زیرمجموعه بنیاد تعداد واگن های خود را به بیش از 200 دستگاه واگن مسافری می رسانیم. در این راستا در نمایشگاه حمل و نقل ریلی تفاهم، نامه ای با واگن سازهای پلور سبز و واگن پارس امضا کردیم.

وی اضافه کرد: با هدف فعال سازی تولیدکنندگان داخلی در حوزه واگن تفاهم نامه ای به ارزش هزار میلیارد ریال در حوزه واگن در نمایشگاه به امضا رسید که در قالب دو تفاهم نامه بود و 30 دستگاه واگن مسافری تولید و تحویل بن ریل می شود.

عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی تاکید کرد: این تفاهم نامه موجب می شود، چراغ واگن سازهای ما حداقل برای 2 سال روشن باشد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

نسیم آنلاین بررسی می‌کند

مخاطرات اقتصادی نداشتن سفیر در هند و چین

مطابق اصل ۵۷ قانون اساسی از ۳ قوه مطالبه می‌کنیم

واژه نظارت بر رهبری نه در قانون اساسی آمده است و نه در‌ آیین‌نامه مجلس خبرگان. خبرگان از لحاظ حقوقی و فقهی و از لحاظ قانونی، نظارتی بر عملکرد رهبری ندارد چون اگر قرار باشد نظارت بر رهبری داشته باشیم، آن وقت خبرگان بر ولی، ولایت پیدا می‌کند، در حالی که خبرگان ولایتی بر ولی‌فقیه ندارد اما در چارچوب اصل 111 قانون اساسی برای نظارت بر تداوم صفات رهبری، کمیسیونی تشکیل شده به نام کمیسیون تحقیق و بررسی.

خروج آمریکا از برجام، تمسخر اصول اساسی حقوق بین‌الملل است

سرنوشت برجام یکی از مهمترین نگرانی‌های جهانی است و اقدام یک‌جانبه آمریکا در خروج از این توافق، تأثیرات منفی بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی به همراه خواهد داشت.

امضای الویری پای قانون نظارت استصوابی

«از قول من ذکر شده در مجلس اول در کمیسیون آیین‌نامه داخلی که من هم عضو آن کمیسیون بودم، نظارت استصوابی تصویب شده است، در حالی که اعلام می‌کنم اولاً من عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اول نبودم و دوم اینکه چنین موضوعی مربوط به این کمیسیون نیست و به قانون انتخابات مربوط است که در مجلس دوره چهارم مطرح شد».

مهم‌ترین مطالب سرویس

کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس با انتشار گزارشی تاکید کرد:
اصلاح تعرفه مشترکین پرمصرف خانگی بهترین راه حل بحران خاموشی های در کشور
در نامه‌ مرکز مطالعات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به زنگنه مطرح شد:
خواب سنگین وزارت نفت درباره تحریم های نفتی پایان یابد
نقدی بر یکی از بهانه های وزارت نفت برای بی اعتنایی به فروش نفت در بورس
آیا نفت ایران شناسنامه خاص و یکتا (DNA) دارد؟
نرخ دستور ارزی خلاف سیاست‌های کلان اقتصادی بود
مصباحی مقدم:‌ دلار ۴۲۰۰ تومانی، نسنجیده بود
جمشید پژویان:‌ دلار ۴۲۰۰ تومانی خزانه را خالی کرد
جهانگیری باید استعفا دهد
سیاست گذاری غلط دولت عامل رانت‌ خواری در پتروشیمی‌ها
۹ ماه یارانه نقدی مردم به جیب چند واحد پتروشیمی می‌رود!
راهکار کنترل قیمت مسکن و اجاره بها چیست
حباب قیمت مسکن می‌ترکد
خیانت تیم اقتصادی دولت و جامعه دانشگاهی در ماجرای برجام در گفتگو با حسن عباسی:
به روحانی القا کردند مشکلات اقتصادی با مذاکره حل می‌شود
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با «نود اقتصادی»
اسحاق جهانگیری «وزیر صنعتِ» واقعی است
کارشناسان درباره راهکارهای تحریم نفت چه می‌گویند؟
وزارت نفت، سد راه عرضه نفت در بورس
انتقادات عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران از روحانی
لیلاز: رئیس‌جمهور مسئول وضع فعلی اقتصادی کشور است
حسین صمصامی اقتصاددان:
بازار ثانویه موجب گرانی دلار است
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین