مدیر عامل انجمن هموفیلی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

روش درمانی جدید پزشکان ایرانی برای درمان بیماران هموفیلی

کدخبر: 2225474

قویدل با اشاره به مشکلات درمانی بیماران هموفیلی از اجرای روش‌های ژن درمانی برای درمان این بیماران خبر داد.

احمد قویدل مدیر عامل انجمن هموفیلی ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اظهار كرد: خوشبختانه در دنیا و در حوزه درمان بیماری هموفیلی گشایش های خوبی ایجاد شده است و امیدواریم كه روش های جدید درمانی به زودی وارد كشور شوند.

وی ادامه داد: نوسانات قیمت ارز باعث بروز مشكلاتی در درمان و تأمین داروهای موردنیاز این بیماران می شود و طعم تلخ تحریم ها را به صورت غیرانسانی در حوزه های مختلف چشیده ایم.

قویدل عنوان كرد: با تحریم شدن بانك های كشور عملا دسترسی بیماران هموفیلی به دارو بسیار كم می شود و همین مسئله باعث بروز مشكلاتی در حوزه سلامت شده است.

وی تأكید كرد: امروزه روش های درمانی بیماران هموفیلی به سمت ژن درمانی رفته است و این افراد با روش ژن درمانی عمر طبیعی دارند همچنین امید به زندگی بیماران هموفیلی به مردم عادی نزدیك شده است.

قویدل با اشاره به اینكه بر خلاف گفته غربی ها، تحریم های دارو علیه كشورمان اعمال شده است، افزود: خوشبختانه امروزه با روش ژن درمانی بیماران هموفیلی به پدر بزرگ و مادربزرگ تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت درمان قبل از خون ریزی را در كودكان هموفیلی بین سنین 1 تا 15 سال صادر كرده است و این بخشنامه كیفیت بخشی نوینی را برای بیماران به ارمغان می آورد.

نبود سازمان های بیمه گر در درمان بیماران هموفیلی

قوبدل ادامه داد: یكی از بزرگترین مشكلات بیماران هموفیلی نبود سازمان های بیمه گر حرفه ای است به طوری كه امروزه متاسفانه سازمان بیمه گری كه دغدغه سلامت را در كشور داشته باشد، نداریم.

وی عنوان كرد: برگشت قیمت داروها باعث تحمیل هزینه های زیادی در حوزه سلامت كشور می شود كه با تاخیر پرداخت مطالبات باعث می شود تا دسترسی بیماران به داروها كاهش پیدا كند.

مدیر عامل انجمن هموفیلی ایران ادامه داد: به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات شركت های دارویی، دارو در داروخانه های كشور دچار كمبود شده بود.

وی عنوان كرد: در حال حاضر داروهای فاكتور 7 و 8 ویژه بیماران هموفیلی در داخل كشور تولید می شود؛ شركت های داخلی باید موظف شوند تا استانداردهای بین المللی را برای كسب بازارهای منطقه و دنیا اخذ كنند.

مدیر عامل انجمن هموفیلی ایران یادآور شد: فاكتور 9 در داخل كشور تولید نمی شود و فرآورده های خونی به خارج از كشور منتقل و سپس داروی فاكتور 9 به كشور برمی گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: