معاونت علمی در هفته ای که گذشت؛

حمایت از مراکز دانشگاهی و ایجاد زیست بوم‌کارآفرینی در آن‌ها هدف معاونت علمی و فناوری

کدخبر: 2225477

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته ای که گذشت خبر های متعددی را پشت سر گذاشت که در این بسته خبری به بررسی آن ها می پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن آوری های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته ای که گذشت خبرهای متنوع و متعددی را پشت سر گذاشت که در این بسته خبری به بررسی آنها می پردازیم.

برگزاری جشنواره «ایران ساخت» با محوریت تحقق رهنمود های مقام معظم رهبری

دومین جلسه از شورای سیاست گذاری جایزه علمی - فرهنگی، هنری ایران ساخت عصر امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور دبیران ستادهای مختلف این جشنواره برگزار شد و کر می با اشاره به نامگذاری سال به نام حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی گفت: با رهنمود های مقام معظم رهبری امسال جشنواره کار خود را با قوت بیشتری آغاز می کند.

نیمی از منابع مالی طرح فناورانه را تامین می کنیم

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هفته گذشته از پروژه های فناورانه مشترک جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری بازدید کرد و از آمادگی معاونت برای مشارکت در طرح های فناورانه که نیازی از صنعت را تأمین می کند خبر داد.

گسترش همکاری های بین المللی ایران و اروپا با هدف مقابله با پروژه ایران هراسی

همکاری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اروپا گسنرش پیدا می کند و علی مرتضی بی رنگ، رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دومین همایش همکاری های بین المللی اقتصادی و فناوری ایران و اروپا در بروکسل گفت:این همایش ۳۱ خرداد تا اول تیرماه سال جاری با هدف مقابله با پروژه ایران هراسی پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای و در مقابل سیاست های امریکا برای برهم زدن توافق برجام برگزار می شود.

ایجاد زیست بوم کارآفرینی در قلب دانشگاه ها

ستاری در بازدید از مرکز نوآوری نصیر دانشگاه خواجه نصیر از لزوم ایجاد زیست بوم کارآفرینی در قلب دانشگاه ها صحبت کرد و گفت : نیازمند آن هستیم تا در دانشگاه ها یک سیستم و اکوسیستم کارآفرینی شکل بگیرد و در راستای این اقدام مهم کمک های لازم به دانشجویانی که ایده های باقابلیت تجاری سازی دارند صورت گیرد.

حمایت از ۶۶ مرکز خلاقیت دانشگاهی برای ارتقای سرمایه انسانی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در راس یک هیئت بلند پایه عازم بروکسل شد تا دستاوردهای ایران در حوزه علمی را تشریح کند ستاری در این نشست گفت:ایران علاوه بر پیشرفت های چشمگیر در علوم و فناوری، اکنون در حال گذار به سمت نوآوری و دانش مبتنی بر اقتصاد است.

لازمه بهره گیری از توان نخبگان در توسعه تحقیقات پژوهشی هوافضا

منوچهر منطقی رییس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه خدمات فضایی در جامعه، بیان کرد: استفاده از نیرو های نخبه و مجرب در بحث توسعه تحقیقات و پژوهش های فضایی در کشور بسیار مهم است و باید از نخبگان فضایی کشور در این عرصه بهره ببریم.

روند کند فعالیت ها به دلیل دیوان سالاری در حوزه سیاستگذاری اقتصادی

سورنا ستاری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: ناهمگونی میان بازار کار و خروجی های آموزش عالی موجب شده تا برنامه ریزی ها ناقص بماند و در حوزه سیاستگذاری اقتصادی، دیوان سالاری گسترده ای مشاهده می شود که این ساختار موجب کند شدن فعالیت هاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: