جام جهانی ۲۰۱۸| سانتوس: بازیکنانم می‌گویند ایران تیم سرسختی است/ پرتغال به رونالدو وابسته نیست

کدخبر: 2225507

سرمربی تیم ملی پرتغال معتقد است که تیمش به یک بازیکن وابسته نیست و اینکه در مصاف با تیم هموطن خود کار سختی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در فاصله سه روز مانده به سومین و آخرین بازی تیم ملی پرتغال در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه مقابل ایران، رسانه های این کشور با فرناندو سانتوس سرمربی قهرمان یورو 2016 گفت و گویی انجام داده اند.

وی در پاسخ به این سؤال آیا آینده تیم ملی پرتغال در جام جهانی به عملکرد کریستیانو بستگی دارد، اظهار داشت: خیر، من بازیکنانم نگفته ام که باید توپ را به کریستیانو بدهند. فقط در بازی مقابل اسپانیا بود که در آن گوئدس صاحب توپ شد و می توانست خودش پا به توپ به سمت مرکز میدان برود و دنبال رونالدو می گشت تا توپ را به او بدهد. این هم شاید دلیلی خارجی داشته باشد چون او فقط با رونالدو صحبت می کند. بازیکنان ما به صورت ناخودآگاه اینگونه فکر می کنند که اگر به کریستیانو پاس ندهیم، چه اتفاقی می افتد؟ اعتراف می کنم که این رویکرد می تواند توام با موفقیت باشد اما تیم ما به رونالدو وابسته نیست.

سانتوس در پاسخ به انتقاداتی که از بازی تیمش مقابل مراکش با وجود پیروزی این تیم صورت گرفته است، عنوان کرد: رونی لوپس (هافبک پرتغالی موناکو) به این سؤال جواب خوبی داد. او گفت:«یادتان هست زمانی که ما همیش خوب بازی می کردیم و همیشه هم بد می باختیم. من ترجیح می دهم که اینگونه ببریم تا اینکه مثل گذشته ببازیم. زنده باد پرتغال».

سرمربی تیم ملی پرتغال در خصوص این موضوع که آیا مصاف تیمش با مراکش می تواند زنگ خطری برای دیدار با ایران باشد، عنوان کرد: بیشتر از آنکه بازی ما مقابل مراکش هشدار بوده باشد، بازی اسپانیا و ایران برای ما هشداری عالی بود. این بازی مطمئناً به بازیکنان ما هشدار داده است. بر اساس چیزهایی که در گفت و گوی میان بازیکنان مان می شنویم چنین برداشتی داریم چون آنها می گویند که ایرانی ها بسیار سرسخت هستند. به همین دلیل بازیکنان ما می دانند که بازی شان مقابل ایران یک بازی بسیار پیچیده خواهد بود.

پرتغال با یک تساوی از بازی مقابل ایران هم صعود می کند اما سانتوس تأکید کرد که شاگردانش برای کسب پیروزی به میدان می روند نه برای تساوی.

وی اظهار داشت: پرتغال نمی تواند برای مساوی گرفتن بازی کند، ما باید برای بردن بازی به میدان برویم و این پیام را به بازیکنانم هم داده ام. ایران تیمی است که بسیار خوب دفاع می کند و در ضدحملات خطرناک است. باید تیمی یکدست باشیم تا از ضدحملات ایران ضربه نخوریم. نباید در ابتدای بازی دست به ریسک های غیرضروری بزنیم اما اگر فقط به تساوی فکر کنیم و به دنبال زدن گل و بازی هجومی نباشیم هم این خودش ریسک است چون با این شیوه بازی کردن به ایران اجازه می دهیم همان کاری را انجام دهد که در 18 دقیقه پایانی بازی اش مقابل اسپانیا انجام داد، همان مقطعی که جلو کشید و من فکر می کنم که برای اسپانیا مشکلات زیادی ایجاد کرد.

سانتوس در پاسخ به این سؤال که آیا تیمش بازی مقابل ایران را تحت کنترل خواهد گرفت، تصریح کرد: فکر می کنم و امیدوارم که اینگونه باشد. تیمی که می خواهد برنده باشد، در یک مقطع باید به بازی اش سرعت بدهد و در یک مقطع ممکن است سرعت بازی اش را کاهش دهد. باید تیمی متوازن و جنگنده داشته باشیم. هدف مان این است که نبردهای فردی بیشتری را ببریم و پس از آن از تمام پتانسیل هجومی مان استفاده کنیم.

بازی و ترکیب پرتغال در مصاف با ایران تغییرات فراوانی خواهد داشت؟ سانتوس در پاسخ به این سؤال عنوان کرد: اول از همه باید بررسی کنیم و ببینیم که ایران چه کاری می خواهد انجام دهد و در این بازی چه رویکردی خواهد داشت. باید ببینیم که آیا آنها از همان ابتدا برای رسیدن به گل تلاش می کنند یا اینکه صبر می کنند بازی به دقایق پایانی اش برسد و آن موقع برای رسیدن به گل دست به ریسک می زنند. این چیزی است که حریف مان با شیوه بازی اش تعیین خواهد کرد.

سرمربی 63 ساله پرتغالی ها سپس با سؤالی درباره همتای پرتغالی اش در کادر فنی تیم ملی ایران، کارلوس کی روش مواجه شد که او گفت: پیش از مسابقه من و او با هم دوست هستیم و بعد از بازی هم دوست خواهیم بود. او از اعتبار فوتبال ایران دفاع خواهد کرد و من از اعتبار فوتبال پرتغال. من می خواهم این بازی را ببرم.

سرمربی سابق تیم ملی یونان در پاسخ به این سؤال که آیا آیا آندره سیلوا در بازی مقابل ایران در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت، گفت: این تصمیمی است که من درست قبل از بازی اتخاذ خواهم کرد. با این حال اشتباه است اگر فکر کنیم که یک بازیکن می تواند همه چیز را تغییر دهد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: