امیرعبداللهیان در دیدار مقام سوئیسی:

آمریکا هیچ پابیندی به تعهدات بین‌المللی ندارد

کدخبر: 2225537

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: آمریکا با خروج یک جانبه از توافق هسته ای، نشان داد که به تعهدات بین المللی هیچ پابیندی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خانم «پاسکاله بریسول» معاون وزیر خارجه سوئیس که به ایران سفر کرده است با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار از رفتار آمریکا انتقاد کرد و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در انتظار سطح و نحوه واکنش اروپا به بدعهدی این کشور در توافق هسته ای است و مجلس شورای اسلامی به دقت تصمیمات و رفتار اروپا را در این مقطع رصد می کند.

وی در ادامه به اوضاع منطقه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر راه حل سیاسی برای بحران سوریه و یمن تاکید داشت و دخالت نظامی آمریکا و برخی همپیمانانش را مخل ثبات و امنیت منطقه می دانست.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با انتقاد از سکوت غرب در برابر نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در یمن و بحرین افزود: تداوم جنگ و تجاوز سعودی علیه یمن، بروز تاسف بار فاجعه انسانی در یمن و سرکوب سازمان یافته و نقض سیستماتیک حقوق بشر در بحرین در کنار سکوت غرب و محافل مدافع حقوق بشر باعث تشدید بحران انسانی و حقوق بشر در بخش های مهمی از منطقه شده است.

امیرعبداللهیان با یادآوری موفقیت عراق، سوریه و لبنان در شکست تروریسم وهابی، رفتار ماجراجویانه و تحریک آمیز رژیم صهیونیستی را عامل مهمی در تداوم بی ثباتی منطقه و تلاش برای احیای تروریسم خواند.

در این دیدار پاسکاله بریسول معاون وزیرخارجه سوئیس با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: با نگاه به تحولات منطقه بویژه روند نابودی داعش در سوریه و عراق بر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به صلح و ثبات در منطقه بیش از پیش واقفیم.

وی به نشست اخیر سه کشور اروپایی طرف برجام در بروکسل اشاره و خاطرنشان کرد: سوئیس، اتحادیه اروپا و بویژه تروئیکای برجام بر لزوم پابرجا بودن این توافق بین المللی توافق دارند.

این مقام اروپایی افزود: اروپا خواهان باقی ماندن ایران در برجام است و تداوم گفتگو و مذاکرات را بهترین روش برای تصمیم گیری و یافتن راه حل مرضی الطرفین می داند.

وی در پایان این دیدار گفت: سوئیس با ابراز تاسف از وخامت اوضاع انسانی در یمن از ابتدای بحران، بارها کمک های بشردوستانه خود را به این کشور روانه کرده است و امیدوار است با مذاکره و گفتگو بتواند در کنار سایر کشورها از جمله ایران، به بحران یمن خاتمه دهد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: