تهدید ترامپ به اعمال تعرفه ۲۰ درصدی برای خودروهای اروپایی

کدخبر: 2225552

در پی وضع تعرفه برای کالاهای آمریکایی توسط اتحادیه اروپا، رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه تهدید کرد که در صورت عدم لغو این تعرفه‌ها، امریکا برای واردات همه خودروهای اروپایی تعرفه ۲۰ درصدی وضع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت که در نظر دارد تعرفه 20 درصدی برای همه خودروهای وارداتی از اتحادیه اروپا اعمال کند، مگر اینکه این اتحادیه به زودی تعرفه هایی را که برای واردات کالاهای آمریکایی وضع کرده است، را بردارد.

ترامپ در توییتی امروز جمعه نوشت: بر اساس تعرفه ها و موانع تجاری اتحادیه اروپا که برای مدت طولانی برای آمریکا و کارگران و شرکتهای بزرگ آن اعمال شده، اگر این تعرفه ها و موانع به زودی کم نشده و برداشته نشوند، ما برای همه خودروهای آنها که به آمریکا وارد می شوند، تعرفه 20 درصدی وضع خواهیم کرد. آنها را اینجا بسازید!

این در شرایطی است که اتحادیه اروپا از اولین ساعات روز جمعه برای وارد کردن بعضی از کالاهای آمریکایی به ارزش دو میلیارد و هشتصد میلیون دلار تا 50 درصد تعرفه وضع کرد.

تعرفه ها بر واردات کالاهایی چون آب پرتقال، موتورسیکلت و مشروبات الکلی آمریکایی وضع شده است.

همزمان یک مقام اتحادیه اروپا به سیاست های اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرده است. ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اروپا، گفته حق گمرکی که آمریکا بر کالاهای اروپایی بسته مخالف "همه تاریخ و هر منطقی " است.

دولت ترامپ در ماه مارس اعلام کرد که برای واردات فولاد به آمریکا 25 درصد و برای آلومینیوم 10 درصد تعرفه وضع خواهد کرد.

یانکر پیشتر هم این اقدام را نقد کرده بود. در روز پنجشنبه هم گفت که اقدام مقابل اتحادیه اروپا باید "واضح و به اندازه باشد."

ارزش واردات آمریکا از اتحادیه اروپا که حالا مشمول تعرفه شده، نزدیک به سه برابر رقمی است که اتحادیه اروپا از واردات از آمریکا شامل حال تعرفه کرده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: