وزارت دفاع روسیه خبر داد؛

شمار زیادی از عناصر «ارتش آزاد» به ارتش سوریه پیوستند

کدخبر: 2225555

مرکز مصالحه «حمیمیم» وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اولین گروه از نیروهای گروهک «ارتش آزاد» در جنوب سوریه به ارتش این کشور ملحق شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز آشتی « حمیمیم » روسیه در سوریه خبر داد که گروهی از نیروهای وابسته به مخالفان دولت سوریه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» به ارتش سوریه ملحق شده‌اند.

شبکه تلویزیونی «راشاتودی» روسیه به نقل از این مرکز که وابسته به وزارت دفاع روسیه است، گزارش کرد که شمار زیادی از نیروهای ارتش آزاد موافقت کرده‌اند که به نیروهای دولتی سوریه ملحق شوند؛ این اولین گروه از نیروهای ارتش آزاد است که به ارتش سوریه می‌پیوندد.

مرکز حمیمیم همچنین اعلام کرد که ارتش سوریه به ۲ شهرک «الشیاح» و « داما » واقع در منطقه کاهش تنش در جنوب این کشور وارد شده‌ است.

ارتش سوریه جمعه طی عملیاتی موفق شد ۲ روستا « البستان » و «دیر داما » را در ریف شمال غربی استان « السویدا » آزاد کند.

دولت سوریه پیش از این به گروه‌های مسلح و تروریستی مانند جبهه النصره برای انتحاب بین دو گزینه «تسلیم یا نبرد» اولتیماتوم داده بود؛ این گروه‌ها بیشتر در استان‌های درعا و سویدا حضور دارند.

ارتش سوریه پس از پایان یافتن مهلت، صبح جمعه از محورهای روستای « البستان »، «پدافند هوایی حران » و « صما الهنیدات» عملیات خود علیه تروریستها در شرق درعا را آغاز کرد.

آمریکا در راستای حمایت از مخالفان دولت قانونی سوریه، بارها درباره احتمال انجام عملیات نظامی در جنوب سوریه به دولت سوریه هشدار داده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: