تظاهرات در کشمیر به درگیری‌های خونین منجر شد

کدخبر: 2225565

۲۲ نفر در تظاهرات شهر سرینگر، مرکز منطقه کشمیر تحت کنترل هند کشته و زخمی شده و نیرو‌های پلیس برای متفرق کردن معترضان که به سمت این نیرو‌ها سنگ پرتاب می‌کردند از گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، شهر سرینگر، مرکز منطقه کشمیر تحت کنترل هند شاهد برپایی تظاهرات مردم بود. معترضان در این تظاهرات به سمت نیرو های پلیس سنگ پرتاب کردند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان به سمت آن ها گاز اشک آور شلیک کرد. در این تظاهرات بیست نفر زخمی شدند. ارتباطات مردم نیز در سرینگر از طریق تلفن همراه مختل شد و این کار بنا به دلایل امنیتی برای جلوگیری از سازماندهی مردم از این طریق انجام شد.

این تظاهرات پس از آن بر پاشد که درگیری های مسلحانه شدیدی بین نیرو های امنیتی و شبه نظامیان مخالفان رخ داد. در این درگیر ها چهار شبه نظامی، یک افسر پلیس هند و یک غیرنظامی کشته شدند. این درگیری های مسلحانه زمانی رخ داد که نیرو های امنیتی به چند خانه حمله کردند که گمان می رفت شبه نظامیان در آنجا پناه گرفته باشند. در این درگیری ها دو نظامی هندی نیز زخمی شدند. هزاران نفر در مراسم تشییع جنازه این شبه نظامیان مخالف حکومت هند شرکت داشتند. آن ها شعار هایی در حمایت از شبه نظامیان سر می دادند و پایان حکومت هند را بر کشمیر خواستار بودند. کشمیر منطقه ی مورد اختلاف هند و پاکستان است و هر دو کشور مالکیت آن را مدعی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: