نامه اعتراض‌آمیز نمایندگان و هنرمندان انگلیسی به ترزا می در محکومیت حمایت لندن از متجاوزان به یمن

کدخبر: 2225587

گروهی از نمایندگان، اساتید دانشگاه و هنرمندان انگلیسی در نامه‌ای به نخست‌وزیر انگلیس، حمایت لندن از عربستان در تجاوز به یمن را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره عربی، تعدادی از اعضای پارلمان، شخصیت های دانشگاهی و هنرمندان انگلیسی با ارسال نامه ای به ترزا می ، نخست وزیر انگلیس، به حمایت این کشور از حمله سعودی به بندر حدیده یمن اعتراض کردند.

این اقدام با تجمع در برابر مقر نخست وزیری انگلیس انجام شد. تجمع کنندگان با متهم کردن سعودی به نقض آشکار حقوق بشر در یمن، از دولتمردان انگلیسی خواستند فروش تسلیحات به سعودی را متوقف کند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکارد هایی از عربستان خواستند به کشتار مردم یمن و گرسنه نگه داشتن آن ها پایان دهد و دست از سر یمن بر دارد. این شهروندان انگلیسی دولت انگلیس را متهم کردند با رژیم سعودی و امارات برای اقدام نظامی علیه یمن تبانی کرده است.

استفان بیل، یکی از اعضای سازمان ائتلاف ضدجنگ، گفت: ضروری است که با اقدامات دولت انگلیس در زمینه حمایت از حمله به بندر حدیده یمن مخالفت کنیم. دولت انگلیس همچنان که سلاح در اختیار رژیم سعودی و امارات قرار می دهد از اوضاع یمن ابراز نگرانی می کند و می پذیرد که رژیم سعودی به شیوه نظامی درصدد حل بحران یمن بر آید در حالی که این شیوه ثمربخش نخواهد بود. ما آمده ایم تا نگرانی خود و نگرانی سیاستمداران بزرگ و شخصیت های دانشگاهی و جنبش مردمی را علیه جنگ نشان دهیم. معتقدیم که دولت های فرانسه و انگلیس بر آتش جنگ در یمن می دمند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: