یک روز پیش از آغاز رای‌گیری در ترکیه؛

شبکه تلویزیونی حامی دولت، اردوغان را پیروز انتخابات اعلام کرد

کدخبر: 2225588

یک شبکه تلویزیونی حامی دولت ترکیه نتایجی را منتشر کرد که نشان می‌داد رئیس جمهوری این کشور با ۵۳ درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ ژوئن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری " Odatv " که رسانه‌ای نئوناسیونالیست است، حدود ساعت 2 صبح به وقت محلی روز پنجشنبه، برنامه "آکیل اوداسی" در شبکه تلویزیونی TVNet زیرنویسی از نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2018 تهیه شده توسط آناتولی را نشان داد که براساس آن رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با 53 درصد آرا پیروز انتخابات نشان داده شده بود.

همچنین محرم اینجه، کاندیدای حزب مردم جمهوری خواه با 26 درصد، مرال آکشنر، کاندیدای حزب خوب با 12 درصد، صلاح الدین دمیرتاش، کاندیدای حزب دموکراتیک خلق با هفت درصد و تمل کرم‌اوغلو به همراه دوغو پرینچک یک درصد آرا را به دست آورده بودند.

"شنول کازانجی"، مدیر آناتولی که به دلیل اقدامات گسترده برای دستکاری در انتخابات قبلی مورد انتقاد قرار داشته، روز چهارشنبه اعلام کرد که آژانس خبری آناتولی برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی 24 ژوئن سال جاری میلادی آماده است تا نتایج را دقیق و سریع اعلام کند.

رای دهندگان ترکیه‌ای فردا یکشنبه پای صندوق‌های رای می‌روند. شش کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رقابت می‌کنند و هشت حزب سیاسی هم برای کسب کرسی‌های پارلمان ترکیه در این انتخابات هستند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: