رئیس سازمان محیط زیست در اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی مطرح کرد؛

مسئولیت کشورهای صنعتی برای حفظ محیط زیست در کشورهای کمتر توسعه یافته

کدخبر: 2225622

عیسی کلانتری بر تامین منابع مالی، انتقال تکنولوژی و ظرفیت سازی برای کشورهای کمتر توسعه یافته در زمینه محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی که به میزبانی بروکسل طی روزهای 30 و 31 خردادماه تحت عنوان نشست «وزرا برای اقدام زیست محیطی» برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت مسئولیت تاریخی کشورهای صنعتی در خصوص تامین منابع مالی، انتقال تکنولوژی و ظرفیت سازی برای کشورهای کمتر توسعه یافته در زمینه محیط زیست، تصریح کرد: روش های سیاسی سازی در کنوانسیون، مغایر روح حاکم بر همکاری های جمعی است.

کلانتری با اشاره به سرمایه گذاری های فراوان ایران در حوزه های زیست محیطی، از اعمال تحریم های ظالمانه هیات حاکمه آمریکا به شدت انتقاد کرد.

ملاقات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با وزرای محیط زیست نروژ، آلمان و لهستان

کلانتری همچنین در حاشیه سفر به بروکسل با اولوا الوستون، وزیر محیط زیست نروژ دیدار و دو طرف بر گسترش همکاری های محیط زیست به ویژه علاقمندی به همکاری در حوزه مدیریت سواحل و آلودگی های دریایی تاکید کردند.

ملاقات با وینجا شولز وزیر محیط زیست آلمان از دیگر برنامه های سفر دو روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بروکسل بود که در آن دو طرف ضمن بررسی زمینه های همکاری های دو جانبه محیط زیستی، تقویت همکاری ها در خصوص انتقال تکنولوژی، بهینه سازی مصرف انرژی، پسماند و گردو غبار و محیط های طبیعی را از جمله اولویت های همکاری برشمردند.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سفر دو روزه خود با وزیر محیط زیست لهستان و میزبان اجلاس cop24 در دسامبر 2018 دیدار و در خصوص گسترش همکاری های دو جانبه گفتگو کرد.

دیدار و گفتگو با میگل آریاس کانیته کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا پیرامون زمینه ها و نحوه گسترش همکاری های دو جانبه از دیگر بخش های سفر دو روزه عیسی کلانتری به بروکسل بود.

گفتنی است؛ عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در روزهای 30 و 31 خردادماه به نمایندگی از ایران در اجلاس بروکسل برای «تغییرات آب و هوایی» شرکت کرد. این نشست دو روزه تحت عنوان نشست «وزرا برای اقدام زیست محیطی» برگزار شد و هدف از آن، تلاش برای نزدیک کردن مواضع اختلافی و نقطه نظرات کشورهای جهان به منظور دستیابی به توافقی جامع در نشست آتی کنوانسیون تغییرات آب و هوایی بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: