سفر فرمانده مرزبانی به افغانستان برای پیگیری حمله به مرزبانان ایرانی

کدخبر: 2225627

فرمانده مرزبانی ناجا از سفر به کابل به منظور بررسی حادثه چند روز گذشته زابل و همچنین بررسی توافقات و تعاملات مرزی دو کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا که صبح امروز برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پیگیری مرزبانی از حادثه زابل که منجر به شهادت دو مرزبان کشورمان در شب دیدار دو تیم فوتبال ایران و اسپانیا شد، گفت: روز سه شنبه عازم کابل هستم تا در این جلسه درباره این موضوع نیز به بحث پرداخته و این مسئله را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه بررسی وضعیت مرزهای مشترک با افغانستان، چگونگی تعاملات، بررسی توافقاتی که از قبل بخشی از آن اجرایی شده و بخشی دیگر اجرایی نشده و نیز بررسی وضعیت به ویژه در حوزه سیستان و زابل از جمله مواردی است که در این سفر چند روزه پیگیری خواهد شد.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قاچاق از مرزها وارد کشور می‌شود؟ اظهار کرد: قاچاق به آن شکل وارد نمی‌شود اما توجه داشته باشید که مرزهای ما طولانی است. این مرزها در طول روز کنترل می‌شوند و شب‌ها نیز عملیات نظارتی ما وجود دارد اما ممکن است موارد معدود و انگشت شماری رخ دهد که البته ما نیز با آن برخورد خواهیم کرد. به عنوان مثال همین چند روز پیش بود که بیش از یک تن انواع مواد مخدر را در مرز کشف کردیم و متاسفانه دو هم رزم ما نیز به شهادت رسیدند که من به این عزیزان تسلیت می‌گویم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه آیا تروریست‌ها از فرصتی همچون پخش بازی‌های جام جهانی برای حمله به مرزبانان استفاده می‌کنند یا خیر؟ گفت: این اتفاق همزمان با پخش این مسابقه ورزشی افتاد اما مرزبانان ما همواره در آماده باش هستند و گشت‌های کنترلی و کمین را همیشه در منطقه داریم.

فرمانده مرزبانی ناجا در پاسخ به اینکه نیروی انتظامی در چند کیلومتر از مرزهای کشور حضور دارد؟ تصریح کرد: کشور ما بیش از 8000 کیلومتر مرز دارد و ما در تمام مرزها حضور داریم اما در برخی از نقاط خیلی معدود عزیزان سپاه و ارتش نیز در کنار ما هستند.

رضایی درباره عملیات‌های خرابکارانه صورت گرفته در مرزهای کشور گفت: مواردی از درگیری با گروهک‌های تروریستی و قاچاقچی مواد مخدر در برخی از مرزهای شمال غربی و جنوب شرقی داشته‌ایم که این نشان می‌دهد مرزبانان ما همواره برای برخورد با تحرکات در آماده باش هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا شهدای مرزبانی افزایش یافته اظهار کرد: به این عنوان این طور نیست و تعداد شهدای مرزبانی زیاد نشده است اما به نظر می‌رسد حساسیت‌ها به مرز افزایش یافته و به همین دلیل اخبار آن بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد اتفاقا عملیات‌های ما افزایش یافته و با بسیاری از مجرمان در مرز برخورد کرده‌ایم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: