ایران به فناوری ساخت "کلکتورهای سهموی پیشرفته" دست یافت

کدخبر: 2225629

ساخت کلکتور سهموی پیشرفته توسط محققان کشورمان، ایران را در زمره کشورهای دارای فناوری ساخت آن همچون اسپانیا، آلمان و ایتالیا قرار داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در سالهای اخیر در کشورمان مورد توجه بسیاری قرار گرفته و اقدامات مهمی نیز در این زمینه انجام شده است.

ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی نیز در این حوزه از سالها پیش ورود داشته و حمایتهای خوبی از طرحهای فناورانه محققان انجام داده است.

حمایت از پروژه «طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی کلکتور سهموی پیشرفته» را در این زمینه می توان نام برد.

این پروژه با هدف ایجاد مرکز طراحی، ارزیابی و فناوری کلکتورهای سهموی پیشرفته، توسعه نیروگاه حرارتی خورشیدی شیراز به عنوان قطب انرژی خورشیدی حرارتی کشور، توسعه دانش فنی طراحی و ساخت آینه ها برای مصارف کلکتورهای خورشیدی و ارائه خدمات مشاوره تعریف شد.

ایران با ساخت این کلکتور سهموی در زمره کشورهای دارای فناوری ساخت آن همچون اسپانیا، آلمان و ایتالیا قرار گرفت؛ این کلکتور دارای طول 100 متر و قطر دهانه شش متر است که در محل نیروگاه خورشیدی وزارت نیرو شیراز نصب شده است.

همچنین درباره کاربرد این کلکتورها می توان به استفاده در نیروگاه های گرمایی خورشیدی اشاره کرد و با این اقدام متخصصان کشور در صورت احداث نیروگاه خورشیدی مگاواتی می توان نمونه های این کلکتور را در کشور ساخت.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: