مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به ایسنا خبر داد

تسهیل ورود قانونی افغان‌ها به ایران/حمایت از دانشجویان ممتاز و نخبه پناهنده و مهاجر

کدخبر: 2225635

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: تلاش کردیم ورود قانونی به ایران را ساده کنیم و به همین منظور با دولت افعانستان در حال مذاکره و رایزنی هستیم.

احمد محمدی فر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده حدود 3 میلیون اتباع مجاز و غیر مجاز در کشور حضور دارند، اظهار کرد: از این 3 میلیون نفر، بیش از 1.5 میلیون نفر مجاز و مابقی نیز غیرمجاز هستند که در راستای فرمان مقام معظم رهبری فرزندان این اتباع غیرمجاز را در مدارس ثبت‌نام کردیم و این امر موجب شد تا خانواده‌های آنان از تعقیب قضایی و یا اخراج مصون شوند.

وی ادامه داد: حدود 800 هزار نفر از جمعیت اتباع غیر مجاز که در گذشته مدرک قانونی داشته و یا به نوعی نیاز به حمایت دارند، سرشماری شده‌اند و ما نیز در این راستا تلاش کردیم ورود قانونی به ایران را ساده کنیم تا نیاز به ورود غیرقانونی نباشد به همین منظور با دولت افغانستان در حال مذاکره و رایزنی هستیم تا این مشکل نیز برطرف شود.

محدودیتی برای ادامه تحصیل مهاجران در هیچ رشته‌ای وجود ندارد

حمایت از دانشجویان ممتاز و نخبه پناهنده و مهاجر

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور درپایان صحبت‌هایش با اشاره به اینکه حدود ۱۷ هزار دانشجو و بیش از ۲۵ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی از جمعیت پناهندگان کشورهایی مانند افغانستان و عراق و ... داریم، گفت: هیچ محدودیتی برای ادامه تحصیل پناهندگان و مهاجران در هیچ رشته ای وجود ندارد و تلاش داریم دانشجویان ممتاز و نخبه را تحت حمایت‌های ویژه قرار دهیم.

وی گفت: همچنین وزارت علوم 500 بورسیه را در اختیار دولت افغانستان قرار داده است که دانشجویان این کشور بتوانند از تحصیلات عالیه در این زمینه برخوردار شوند و از سال گذشته ممنوعیت مناطق برای تحصیل که در سال‌های گذشته وجود داشت را حذف کردیم و امروزه در همه جای کشور امکان تحصیل برای این افراد وجود دارد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: