هشدار آیت‌الله مکارم شیرازی به صدا و سیما

۲۰۳۰ را خزنده اجرایی کرده‌اند

کدخبر: 2225762

حضرت آ‌یت الله مکارم نسبت به اجرای خزنده سند ۲۰۳۰ دربرخی نقاط کشور و برنامه ها هشدار داد و گفت: باید مراقب بود سند استعماری ۲۰۳۰ در کشور به ویژه در صداوسیما نفوذ پیدا نکند.

حضرت آ‌یت الله مکارم نسبت به اجرای خزنده سند ۲۰۳۰ دربرخی نقاط کشور و برنامه ها هشدار داد و گفت: باید مراقب بود سند استعماری ۲۰۳۰ در کشور به ویژه در صداوسیما نفوذ پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار رییس و مدیران رسانه ملی با تقدیر از زحمات مسؤولان صداوسیما گفت: شما بحمدالله زحمت می کشید تا صداوسیما هم تراز جمهوری اسلامی باشد، به نوبه خود تشکر می کنم اما برخی کاستی ها وجود دارد که ان شاءالله به آن توجه خواهید کرد.

وی به بیان توصیه هایی برای تقویت فعالیت های صداوسیما پرداخت و با اشاره به موضوع آگهی ها و تبلیغات رسانه ملی افزود: گاهی مسائلی آگهی می شود و توسعه پیدا می کند اما در نهایت متوجه می شویم که مسأله ای توخالی بوده و مشکلاتی ایجاده کرده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که قبل از پخش تبلیغات باید تحقیقات لازم درباره آن موضوع انجام شود، اظهار داشت: اخیرا تبلیغ آمپولی که سبب عقیم شدن مردان و زنان می شود پخش شده و می گویند وزیر امضا کرده اما وزیر که معصوم نیست، باید روی آن تحقیق شود.

وی ادامه داد: باید ریشه ها را بررسی کرد تا مشکلات جدی ایجاد نشود، نباید به گونه ای باشد که صرف این که کسی هزینه آگهی را داد پخش شود، باید ریشه یابی کرد تا جامعه آسیب نبیند، متأسفانه در برخی موارد مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ باید تحقیق کرد و سپس اجازه تبلیغ ‌داد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگر سخنان خود نسبت به اجرای خزنده سند 2030 دربرخی نقاط کشور هشدار داد و ابراز داشت: گفته می شود این برنامه به صورت خزنده در برخی از وزارتخانه ها اجرا می شود که به وزیر تذکرات لازم را دادیم، برخی معتقدند که ممکن است که سند 2030 در برخی برنامه های صداوسیما به صورت خزنده نفوذ کند مانند بخشی از برنامه ماه عسل که باید مراقب و هوشیار بود.

وی عنوان کرد: سند ۲۰۳۰ سندی استعماری به تمام معنا است که اگر انسان دقت کند بسیار مشخص می شود که هدف بیگانگان چیست، خارجی ها قانع نیستند که آشکارا حقوق ملتها را پایمال کنند، بلکه با انواع حیله ها می خواهند مخصوصاً بر جمهوری اسلامی سلطه پیدا کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به طرح معاهده های بین المللی درباره پولشویی و مبارزه با منابع مالی تروریسم در مجلس خاطرنشان کرد: اخیرا روی برنامه پولشویی و منابع مالی تروریسم اصرار دارند که برنامه ای بسیار مرموز و مشکوک است و دشمنان می خواهند از این طریق سلطه پیدا کنند.

وی اضافه کرد: صداوسیما باید در کارها دقیق بوده و دقت نظر لازم را اعمال کند و حسن ظن به کارهای آنان نداشته باشد؛ نباید به راحتی از کنار برخی مباحث گذشت و نسبت به برخی مسائل خوش‌بین بود بلکه باید مسائل را با دقت بررسی کرد تا سبب آسیب نشود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مسائل مهمی وجود دارد که باید مانور بیشتری داده شود، گفت: مثلاً خروج آمریکا از شورای حقوق بشر نشان می دهد که بشر از نظر آن ها فقط اسرائیل است و غیر آنها بشری در دنیا وجود ندارد که باید به آن پرداخته شود، همچنین باید درباره بدعهدی و خروج آن ها از تعهدات بین المللی بیشتر روشنگری شود و همه بدانند منطق آنها فقط زورگویی است و از هیچ اصل انسانی پیروی نمی کنند.

وی با انتقاد از نامه نگاری برخی برای لزوم مذاکره با ترامپ در شرایط کنونی افزود: از آنها باید پرسید با این شروطی که ترامپ گذاشته است می خواهید درباره چه با او مذاکره کنید؟ آیا می خواهید فعالیت موشکی خود را تعطیل کنید؟ یا اجازه دهید از تمام اماکن نظامی بدون قید و شرط بازدید کنند؟ یا اینکه می خواهید اسرائیل را به رسمیت بشناسید؟

این مرجع تقلید در ادامه استفاده حداکثری از مراسم مختلف مذهبی را ضروری دانست و اظهار داشت: این مراسمات با آن عظمت به طور مجانی در اختیار صداوسیما قرار دارد که هرچه بیشتر استفاده شود بهتر است و تأثیر بشتری خواهد داشت.

وی با تأکید بر استفاده رسانه ملی از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم ادامه داد: حوزه منبعی بزرگ است که باید از آن استفاده شود، در دنیا مانند حوزه علمیه قم حتی در ریاض و الازهر وجود ندارد، این سرمایه معنوی و علمی در اختیار است و صداوسیما باید از این سرمایه بیشتر استفاده کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که می توان برنامه ها و معارف دینی را به صورت غیر مستقیم به جامعه آموزش داد، ابراز داشت: راه های مناسبی وجود دارد که حتی از طریق برنامه های طنز مسائل برای مردم بیان شود.

وی عنوان کرد: متأسفانه اخیراً مجموعه های خوب مذهبی خیلی تولید نمی شود، برنامه های مربوط به امیرمؤمنان، امام رضا(ع)، امام حسن(ع) و مختار مجموعه های فراموش نشدنی است که اگر بتوان با وجود مضیقه مالی امروز صداوسیما پیگیری شود ماندگار خواهد شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی صداوسیما را مانند دانشگاهی گسترده دانست و ابراز امیدواری کرد که با تقویت برنامه های آن انسجام و اتحاد و همکاری بیشتری در مردم که سرمایه اصلی انقلاب هستند پیدا شود.

ارسال نظر: