مدیر کل پیشگیری های وضعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم خبر داد

مقابله با حاشیه نشینی، کاهش قاچاق کالا، حذف نقاط حادثه خیز جاده‌ای و ساماندهی فضای کسب و کار اینترنتی ۴ موضوع در دست اقدام

کدخبر: 2225965

مدیر کل پیشگیری های وضعی معاونت پیشگیری اژ وقوع جرم قوه قضاییه گفت: مقابله با حاشیه نشینی، کاهش قاچاق کالا، حذف نقاط حادثه خیز جاده‌ای و ساماندهی فضای کسب و کار اینترنتی ۴ موضوع در دست اقدام این اداره کل در سال‌جاری است.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، ساوری مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیشگیری های وضعی پیشگیری از نوع دوم است یعنی تلاش میشود تا هزینه های جرم افزایش یابد تا مجرم از انجام عمل مجرمانه اش منصرف شود.

پیشگیری های پضعی دو ایراد اصلی دارد اولا تغییر محیط های جرم و دیگری ابزارها و فرصتها هم تغییر میکند و اینکه سهل الوصول نبوده و زمان بر است. ساوری گفت پیشگیری وضعی در کنار دو ایرادی که دارد اما در همه جای دنیا به عنوان یک موضوع قابل تامل شناخته شده است و به عنوان یک روش مهم قلمداد میشود. وی افزود حذف حاشیه نشینی و جلوگیری از قاچاق کالا دو برنامه مهم پیشگیری وضعی در سال جاری است همچنین به موضوع پیشگیری از وقوع تصادفات با نگاه به حذف نقاط حادثه خیز و نهایتا ساماندهی فضای کسب و کار اینترنتی نگاه عمیقی شده است. ساوری گفت امروز در ایران یازده میلیون نفر حاشیه نشین داریم که یا بر اثر علل دور و گذشته ها بر میگردد که میشود به موضوعاتی نظیر بی کاری و شکاف طبقاتی اشاره کرد یا به واسطه علل نزدیک رخ داده است. مدیر کل پیشگیری های وضعی گفت علل نزدیک و در استانه شکلگیری همان موقعیت ها و ابزارهاست که می توان به زمین خواری و تغییر کاربری اراضی اشاره کرد. ساوری گفت: ما تلاش داریم تا موقعیت ها و فرصت های وقوع جرم را بر هم بزنیم و در حوزه حاشیه نشینی اقدامات خوبی انجام دادیم برای مثال در مبدا وقوع حاشیه نشینی به موضوع توانمندسازی روستاییان توجه کردیم. وی ادامه داد: به مردم 700 روستا اموزش های لازم را دادیم تا انها را در جهت توانمندسازی و حرفه اموزی سوق بدهیم تا باعث عدم مهاجرت و در نتیجه عدم افزایش حاشیه نشینی شود. مدیر کل پیشگیری های وضعی درخصوص اقدامات مقابله ای با حاشیه نشینی در مقصد نیز گفت دستگاه ها موظف شدند تا نسبت به اراضی ملی توجه بیشتری داشته باشند و همچنین فعالیت صنوف تسهیل کننده حاشیه نشینی محدود شد.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: