در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش سرعت تشخیص توده‌های گستره سرطانی توسط pet-ct اسکن گالیوم

کدخبر: 2225966

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از درمان اورژانسی بیماران توده‌های گستره سرطانی به وسیله pet-ct اسکن گالیوم خبر داد.

آبتین درودی نیا متخصص پزشکی هسته ای و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بیان کرد: pet-ct اسکن گالیوم (رادیو دارویی بومی) پیشرفته ترین تکنولوژی تشخیص سرطان است که با سرعت و دقت تشخیصی چشمگیری، می تواند مقدار سلول های سرطانی پخش شده در بدن بیمار و منطقه های درگیر شده را دقیقا نشان دهد و در اینجا بر اساس این داده های اطلاعاتی، درمان های فوق تخصصی برای از بین بردن سلول های بدخیم هدف گذاری می شود.

وی افزود: دستگاه پت سی تی اسکن گالیوم در مرکز پزشکی بیمارستان مسیح دانشوری نیز راه اندازی شده که می تواند از طریق رادیو داروی اسکن گالیوم با تشخیص به موقع، درمان سرطان پروستات را قطعی کند.

این متخصص پزشکی هسته ای افزود: بهترین کاربرد این تکنولوژی کاملا پیشرفته برای بررسی موارد مشکوک به متاستاز ها (انتشار سرطان) است که به واسطه آن مناطق درگیر دقیقا شناسایی شده و بر اساس آن درمان های اورژانسی برای نجات جان بیمار انجام می شود.

درودی نیا اظهار کرد: برای استفاده از pet-ct اسکن گالیوم، همیشه یک متخصص رادیولوژی و پزشکی هسته ای حضور دارند تا داده های اطلاعاتی دریافتی از دستگاه را بادقت مورد بررسی قرار دهند و مهمترین حسن راه اندازی این تکنولوژی پیشرفته این است که دیگر بیماران برای بهره مندی از این روش تشخیصی فوق تخصصی، در لیست انتظار طولانی آن قرار نمی گیرند و مجبور نیستند از تهران به مشهد بروند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: