رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس:

هدر رفت درآمد پارک حاشیه ای در شهر/ دولت در وضعیتی نیست که به شهرداری کمک کند

کدخبر: 2225984

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت در شرایطی نیست که بتواند به شهرداری کمک کند، گفت: شهرداری تهران باید خودش دست به کار شود. خیلی کارها برای کسب درآمدهای قانونی وجود دارد.

محمد علیخانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه نباید به انتظار مطالبات شهرداری از دولت بنشینیم، گفت: اگر بخواهیم به انتظار بنشینیم مشکلات و منابع مالی همچنان به قوت خود باقی است.

وی با بیان اینکه دولت در شرایطی نیست که بتواند به شهرداری کمک کند، گفت: شهرداری تهران باید خودش دست به کار شود و خیلی کارها برای کسب درآمدهای قانونی که در دنیا نیز مرسوم است وجود دارد.

علیخانی با اشاره به درآمدهای پایدار در تهران، گفت: متأسفانه به دلیل نوع نگاه و سلیقه و ناآشنا بودن بحث های درآمدی تاکنون در این زمینه زیان کرده ایم.

وی به موضوع پارک های حاشیه ای و الزام شهرداری تهران برای انجام کار اشاره کرد و گفت: طبق مطالعات صورت گرفته یک میلیون فضای پارک حاشیه ای وجود دارد. در حال حاضر با بی نظمی که در شهر وجود دارد این درآمد به هدر می رود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری به جای اینکه تراکم بفروشد بهتر است به دنبال راه های درآمدی دیگر باشد، گفت: نباید به جامعه در این زمینه فشار وارد کنیم.

به گفته علیخانی، این موضوعات را رها کرده ایم و به دولت چسبیده ایم، دولت خودش به قدری مشکل دارد و در شرایط اقتصادی فعلی نمی تواند کاری برای شهرداری کند.

وی با بیان اینکه رایزنی های لازم برای دریافت بدهی های دولت به شهرداری صورت گرفته است، گفت: حتی نامه نگاری هایی هم صورت گرفت البته در عدد و رقم بدهی هنوز اختلاف نظر وجود دارد.

علیخانی تأکید کرد: ما همچنان به دنبال دریافت طلب ها هستیم اما این بدان معنی نیست که کار را متوقف کنیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران به خرید واگن برای کلانشهرها اشاره کرد و گفت: از هزار واگن خریداری شده به برای کلانشهر تهران است که قرارداد 630 واگن منعقد شده است البته از زمان عقد قرارداد دو سال طول می کشد تا واگن ها را تحویل دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: