معاون فنی و عمرانی شهردار تهران خبر داد

افتتاح نخستین تونل دو طبقه شهری ایران/ آرش به اسفندیار و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی متصل شد

کدخبر: 2225987

معزی گفت: تونل دو طبقه آرش-اسفندیار از زیر بزرگراه مدرس به بلوار اسفندیار متصل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج معزی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در آیین بهره برداری از 5 پروژه عمرانی شهر تهران که امروز(شنبه) با حضور افشانی شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: اولین پروژه ای که امروز شاهد افتتاح آن بودیم، پل ارتش-امام علی(ع) است که 500 متر عرض، 10 متر طول و دارای 9 دهانه و 10 ستون است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه پروژه دیگر تغییر وضعیت پل کریمخان بود، تصریح کرد: شهر تهران دارای 7 پل فلزی است که شایع ترین آسیب های آن ها، فرسودگی است.

وی افزود: تبدیل پل های فلزی به کامپوزیت بتنی راهکار مناسبی برای کاهش هزینه ها است.

معزی با بیان اینکه یکپارچه سازی عرشه فلزی پل کریمخان از طریق نصب صفحات فلزی انجام شد، گفت: یکی از فعالیت های مهم در جهت نوسازی عرشه شمالی صورت گرفت که به موجب آن شرایط اجرای دال بتنی در عرشه به واسطه نصب این صفحات فراهم شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در ادامه به افتتاح فاز نخست تونل ارتباطی خیابان آرش به بلوار اسفندیار و بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: در این پروژه با احداث یک تونل دو طبقه، خیابان آرش از زیر بزرگراه مدرس به بلوار اسفندیار متصل شده است.

وی تصریح کرد: فاز نخست این پروژه شامل طبقه دوم همین تونل است و تکمیل این فاز افتتاح نخستین تونل دو طبقه شهری در کشور است.

معزی خاطر نشان کرد: طبقه دوم تونل آرش-اسفندیار وظیفه برقراری ارتباط دو بخش غربی و شرقی خیابان آرش در مسیر غرب به شرق را بر عهده دارد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران افزود: طول این تونل 54 متر، طول رمپ آرش غربی 275 متر و طول رمپ آرش شرقی 305 متر است.

وی با بیان اینکه سطح مقطع این معدن زیرزمینی 140 متر مربع است،تصریح کرد: عرض آن به 12 متر می رسد و تمام بخش اصلی و فرعی تونل خیابان آرش به بلوار اسفندیار و بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی متصل می شود.

معزی با بیان اینکه با بهره برداری از فاز نخست هفتمین تونل ترافیکی شهر تهران دسترسی به خیابان آرش شرقی و غربی تسهیل شده است، گفت: این ارتباط در گذشته مستلزم ورود به مسیر شمال به جنوب بزرگراه مدرس، سپس مسیر غرب به شرق بزرگراه حقانی و در ادامه مسیر جنوب به شمال بزرگراه مدرس بود و این حلقه ارتباطی معیوب نتیجه ای جز پیچیده تر شدن وضعیت ترافیک و هدررفت سوخت و وقت شهروندان نداشت.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران افزود: طبقه دوم تونل آرش-اسفندیار با عبور از زیر بزرگراه مدرس بدون آن که در زمان اجرا با ترافیک این بزرگراه داشته باشد، خیابان آرش غربی را به آرش شرقی متصل کرده است.

وی در ادامه به احداث کانال کمکی سرخه حصار حد فاصل میدان بسیج تا پل دولت آباد اشاره کرد و گفت: این کانال یکی از اصلی ترین مسیل های شهر تهران است که دارای حوزه آبگیر وسیع بوده و یک سوم آب های سطحی پایتخت از طریق آن به خارج شهر هدایت می شوند.

معزی با بیان اینکه مسیل های ولنجک، سعدآباد، دربند، گلاب دره، دارآباد، ده ونک و تهرانپارس همگی به مسیل باختر و سپس به کانال منوچهری می پیوندند، گفت: این موارد از سرشاخه های این حوزه آبگیر وسیع در ارتفاعات شمال تهران هستند.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در خصوص ضرورت اجرای کانال کمکی سرخه حصار گفت: کمبود ظرفیت کانال سرخه حصار در بخش بالادست میدان بسیج طی سنوات گذشته به مدد ساخت تونل کمکی کانال ابوذر برطرف شده است، اما هنوز مجموعه اقداماتی لازم است تا ظرفیت کانال سرخه حصار تا جنوب میدان بسیج افزایش یابد.

وی با بیان اینکه کانال کمکی سرخه حصار در جنوب میدان بسیج 2 هزار و 350 متر طول دارد، گفت: این پروژه در محل تقاطع با خیابان بوعلی و بزرگراه شهید رستگار به صورت سرپوشیده احداث شده است و دارای 6 متر عرض و 4 متر عمق است.

معزی با بیان اینکه مجتمع پسماند دور آبعلی واقع در شمال شرق تهران امروز مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: جاده دسترسی به مجتمع پسماند معبری به طول 2 هزار و 300 متر و در دو باند جداگانه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: