عیار طلا را با اشعه‌های الکترومغناطیسی تشخیص دهید

کدخبر: 2225989

محققان در بخش لیزر موفق به ارائه فرایندی شدند که آنا لیزر بر مبنای آن به کمک نفوذ اشعه‌های پرانرژی الکترومغناطیسی در درون نمونه طلا، عیار آن را مشخص می‌کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ محققان موفق به ساخت دستگاهی شدند که مجهز به یکی از فناوریهای پیشرفته دنیا در زمینه اندازه گیری فوق دقیق بوده و به کمک نفوذ اشعه های پرانرژی الکترومغناطیسی در درون نمونه های طلای قرار داده شده در داخل آن، اطلاعاتی از درون جسم آنها همچون ساختار و جنس عناصر بکار رفته در آنها را استخراج می کند.

سپس در چند ثانیه کوتاه با پردازش و تحلیل این اطلاعات به دست آمده، نوع و درصد تک تک عناصر تشکیل دهنده آن نمونه را با دقتی بالا تعیین کرده و در نهایت عیار طلای به کار رفته در ساخت آن نمونه را با دقتی در حد هزارم درصد به کاربر ارائه می دهد.

همچنین علاوه بر طلا، این دستگاه قابلیت آن را دارد تا به تحلیل و عیارسنجی قطعات ساخته شده از سایر فلزات گران بها همچون نقره، پلاتین، پلادیوم و رودیوم پرداخته و عیار دقیق آنها را نیز تعیین کند.

آنالایزر چیست؟

آنالایزرها برای اندازه گیری خواص شیمیایی و فیزیکی سیالات فرآیندی به کار می روند و از لحاظ عملکرد به دودسته online و offline تقسیم می شوند؛ این دستگاه ها عمدتاً به صورت پیوسته کمیت مورد نظر را اندازه گیری می کنند و اطلاعات حاصله توسط یک ترانس دیوسر به اتاق کنترل برای رؤیت اپراتور انتقال می یابد.

فناوری و فرآیندی که آنالایزر بر مبنای آن عیار طلا را تعیین می کند؛ مطمئن، سریع و کاملاً غیر مخرب است همچنین علاوه بر طلا، آنا لیزر قابلیت تحلیل و عیارسنجی قطعات ساخته شده از سایز فلزات گران بها همچون نقره، پلاتین، پلادیوم و رودیوم را دارد.

به واسطه عملکرد پایدار و دقت بالای این دستگاه، می توان چندین بار آزمودن را تکرار کرد؛ این محصول برای سازندگان طلا، تأمین کنندگان، تصفیه کنندگان، پالایندگان طلا مناسب و مفید است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: