افزایش سقف وام های پرداختی دانشگاه آزاد + جزئیات

کدخبر: 2225991

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد با ابلاغ بخشنامه‌ای، افزایش و دستورالعمل پرداخت وام های دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه ای به روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، افزایش و دستورالعمل پرداخت وام های دانشگاه را اعلام کرد.

در این بخشنامه آمده است: در راستای رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان خدوم دانشگاه و به منظور ارتقای تسهیلات مسکن و تامین بخشی از نیازهای مالی و ضروری کارکنان و اعضای هیئت علمی ، پیرو بخشنامه های مورخ 91/12/7 و 95/3/16 سقف وام های خرید، ودیعه، تعمیرات مسکن، ضروری و صندوق پس انداز تعیین می شود.

براساس بندهای این بخشنامه، سقف وام های قابل پرداخت توسط واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است:

سقف قابل پرداخت وام خرید مسکن ، مبلغ 390 میلیون ریال با مدت زمان بازپرداخت 180 ماهه

سقف قابل پرداخت وام ودیعه مسکن، مبلغ 156 میلیون ریال با مدت زمان بازپرداخت 72 ماهه

سقف قابل پرداخت وام تعمیرات مسکن، مبلغ 91 میلیون ریال با مدت زمان بازپرداخت 72 ماهه

سقف قابل پرداخت وام ضروری، مبلغ 58 میلیون و 500هزار ریال با مدت زمان بازپرداخت 48 ماهه

سقف قابل پرداخت وام صندوق پس انداز، مبلغ 260 میلیون ریال

در این بخشنامه تاکید شده واحدها و مراکز آموزشی باید با رعایت آیین نامه پرداخت وام های دانشگاه، نسبت به اجرای مفاد این بخشنامه اقدام کنند.

در آیین نامه شرایط پرداخت وام خرید، تعمیرات، ودیعه مسکن و ضروری کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شده است که تسهیلات مسکن این آیین نامه برای خرید، احداث، تکمیل و تبدیل به احسن خواهد بود. وام گیرنده ملزم به مصرف وام در جهت مزبور است.

طبق این آیین نامه، وام گیرنده برای دریافت وام خرید مسکن باید دارای شرایط زیر باشد:

متقاضی وام خرید مسکن باید حداقل دارای 5 سال سابقه خدمت تمام وقت در دانشگاه بوده و در زمان دریافت وام، دارای حکم رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی باشد. وام گیرنده و افراد تحت تکفل وی نباید دارای ملک مسکونی باشند. مجموع سن متقاضی با مدت بازپرداخت اقساط وام دریافتی، نباید از 60 سال تجاوز کند. مجموع اقساط وام های دریافتی وام گیرنده نباید از دوسوم جمع حقوق و مزایای ماهیانه وی تجاوز کند. دریافت وام خرید مسکن ملزم به ضمانت دو کارمند رسمی و یک فقره چک به میزان اصل و فرع وام دریافتی است.

براساس این آیین نامه، کارکنانی که وام خرید مسکن را دریافت کنند، پس از سپری شدن حداقل سه سال می توانند از وام تعمیرات مسکن بدون نیاز به ارزیابی ملک، استفاده کنند. پرداخت مجدد وام تعمیرات مسکن منوط به سپری شدن سه پنجم اقساط وام از نظر زمانی و ریالی است.

دارا بودن حداقل سه سال سابقه کار تمام وقت در دانشگاه، ارائه قرارداد اجاره نامه رسمی از دفتر اسناد رسمی یا بنگاه معاملات ملکی مجاز و فاقد مسکن بودن متقاضی و افراد تحت تکفل وی ازجمله شرایط دریافت وام ودیعه مسکن توسط کارکنان و اعضای هیئت علمی است.

در این آیین نامه درخصوص شرایط دریافت وام ضروری از سوی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، آمده است: برای دریافت این وام دارا بودن حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت دانشگاه، مورد تایید بودن نحوه کار و رفتار وام گیرنده در طول خدمت، معرفی یک نفر از کارکنان رسمی و تمام وقت به عنوان ضامن، تحویل مدارک مربوط به وام و یک فقره چک یا سفته به مبلغ اصل و فرع وام دریافتی با ظهرنویسی ضامن به اداره مالی دانشگاه الزامی است.

در این آیین نامه تاکید شده تمامی درخواست های وام های مربوط به مسکن (خرید، ودیعه و تعمیرات) در واحدهای دانشگاهی در کمیسیونی مرکب از رئیس واحد، معاون اداری و مالی، مدیر امور کارکنان و در سازمان مرکزی در کمیسیونی شامل نماینده دفتر حقوقی، نماینده امور مالی و نماینده اداره کل امور اداری مطرح و پس از تصویب، قابل پرداخت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: