قائم مقام سازمان بهزیستی کشور:

منتظر ابلاغ دستورالعمل کاهش فقر مطلق هستیم/ مراجعه ۳۰۰هزار زوج در آستانه ازدواج به مراکز ژنتیک

کدخبر: 2225994

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور با پیش بینی کاهش آمار تولدهای توأم با معلولیت در کشورگفت: برای کاهش فقر مطلق منابع خوبی در بودجه دیده شده که منتظریم تا دستورالعمل آن ابلاغ شود و افرادی که به لحاظ معیشتی دچار فقر مطلق هستند را شناسایی کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس، پهبد پورشبانان با بیان اینکه بیش از 1.5 میلیون نفر از معلولین کشور تحت پوشش بهزیستی هستند گفت: انتظار می رود با آنالیز شرایط و آمارها شاهد کاهش میزان تولدهای توأم با معلولیت باشیم و با سیاست ‎ های بهزیستی اولویت تامین تجهیزات توانبخشی برای جامعه هدف سازمان در هفت استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: هدف دولت ارتقای شاخص های سلامت و رفاه است و کاهش آمار معلولیت و اجباری شدن مشاوره های ژنتیکی پیش ازدواج برهمین امر تاکید دارد بطوری که از زمان ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه بیش از 1600 مرکز مشاوره تخصصی ژنتیکی و 200 مرکز دولتی راه اندازی شده است که این مراکز خدمات رایگان به متقاضیان ارائه می دهند.

پورشبانان ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 300 هزار زوج در آستانه ازدواج به این مراکز مراجعه کردند تا سوابق ژنتیکی خانواده های آنان بررسی شود و چنانچه افرادی کم توان و تحت پوشش سازمان نیاز به آزمایشات پیشرفته تری داشته اند هزینه آن را بهزیستی تقبل کرده است.

وی گفت:در سه سال گذشته همواره میزان رشد بودجه سالیانه سازمان بهزیستی نسبت به سایر دستگاه های اجرایی کشور را شاهد بودیم، گفت: بودجه این سازمان از میانگین مربوطه 50 درصد بیشتر رشد داشته و درصد تحقق اعتبارات آن همواره بالا بوده است.

قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اخیرا رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع کشورهای عضو کنوانسیون دفاع از حقوق معلولین در مقر سازمان ملل گزارشی مبنی بر تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ارائه داد.

قائم مقام بهزیستی کشور تصریح کرد: مراکز توانبخشی را به بخش خصوصی واگذار کردیم و خوشبختانه در این امر موفق بودیم و چنانچه احساس نیاز به افزایش این مراکز شود در راستای توسعه مراکز توانبخشی بدون هیچ اغمازی مجوز خواهیم داد.

پورشبانان با اعلام اینکه در راستای کاهش فقر مطلق، دولت منابع مالی بسیار خوبی در قالب تبصره ماده 14 قانون بودجه لحاظ کرده است که به محض ابلاغ دستورالعمل مذکور این مهم اجرایی خواهد شد، تاکید کرد: افرادی که به لحاظ معیشتی دچار فقر مطلق هستند را شناسایی و در سامانه سازمان ثبت کردیم تا افزایش دریافتی یارانه ماهیانه شامل حالشان شود و این یکی از دستاوردهای دولت است.

وی افزود: در اعتبارات سال 97 مبلغ قابل توجهی برای ترمیم حقوق نیروهای بهزیستی لحاظ کرده ایم که طی چندهفته آینده دستورالعمل اجرایی آن صادر می شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: