رئیس‌جمهور چین: باید هدایت اصلاحات جهانی را به‌عهده بگیریم

کدخبر: 2226121

چین بر لزوم افزایش نفوذ این کشور در عرصه جهانی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین به نقل از ژی جین پینگ، اعلام کرد همزمان با افزایش نفوذ چین در عرصه جهانی چین باید هدایت اصلاحات در عرصه حکومت جهانی را به عهده بگیرد.

چین با توجه به رشد دیپلماتیک و اقتصادی قابل توجه، در نهادهایی مانند بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و سازمان ملل از نفوذ بیشتری برخوردار شده است.

رئیس جمهور چین پس از به قدرت رسیدن در سال 2012 نهادهای جهانی خود چین مانند بانک سرمایه گذاری زیرساختهای آسیا و همچنین آغاز پروژه ساخت جاده جدید ابریشم را آغاز کرد.

باتوجه به اینکه ترامپ آمریکا را از نهادها و توافقات مهم بین المللی مانند تغییرات آب وهوایی، توافق هسته ای ایران خارج کرده و از سوی دیگر اروپا درحال بررسی موضوع برگزیت است، به نظر می رسد چین خود را به عنوان یک عضو مسئول در عرصه بین الملل وارد گود کرده است.

رئیس جمهوری چین در بخشی از سخنان خود در پایان نشست دوروزه حزب کمونیست گفت: چین باید حفاظت از اقتدار، امنیت و منافع توسعه کشور را تقویت کرده و به شکل فعالانه ای در راهکارهای اصلاح سیستم هدایت جهانی مشارکت داشته باشد.

رئیس جمهوری چین در ادامه گفت که این کشور باید روابط خود با کشورهای درحال توسعه را که او آنها را متحدان طبیعی نامید افزایش دهد اما از تمام کشورهای دیگر نیز درس بگیرد.

*

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: