با افزایش تولید اوپک

قیمت نفت کاهش یافت

کدخبر: 2226494

افزایش تولید اوپک بالاخره بر قیمت نفت تاثیر گذاشت و آن را کاهش داد و هر بشکه نفت ۷۴.۷۴ دلار فروخته شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، با توجه به اینکه تاجران افزایش تولید اوپک را از عوامل موثر بر بازار در نظر گرفتند، قیمت نفت امروز 1.5 درصد کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 81 سنت کاهش 74.74 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز 68.72 دلار در هر بشکه معامله شد.

البته نفت خام آمریکا به علت کاهش فعالیت های حفاری امریکا اندکی تقویت شده است.

قیمت نفت در ابتدا پس از اعلام توافق اوپک در هفته گذشته افزایش یافت زیرا در این توافق افزایش تولید به اندازه‌ای نبود که انتظار می‌رفت.

اعضای اوپک و کشورهای تولیدکننده نفت غیراوپکی نظیر روسیه از سال 2017 میزان تولید خود 1.8 میلیون بشکه در روز را کاهش داده بودند.

به علت اختلال در تولید کشورهاییی نظیر ونزوئلا و آنگولا، تولید گروه اوپک کمتر از سقف تعیین شده بود که گفته می‌شود با این افزایش تولید به حالت اولیه بازمی گردد.

بانک گلدمن ساکز پس از اعلام توافق اوپک نوشت: «برخی از وزرا گفتند که این افزایش روزانه 700 هزار بشکه خواهد بود.» هرچند که ریسک‌هایی وجود دارد «که تولید ایران کمتر از میزان براورد باشد.» و تولیدش می‌تواند به علت تحریم‌ها بیشتر کاهش یابد.

موسسه مشاوراتی وود مکنزی اعلام کرد این توافق «نشان‌دهنده یک توافق میان واکنش به فشار مشتریان و نیاز کشورهای تولید‌کنند برای حفظ قیمت نفت و جلوگیری از صدمه خوردن به اقتصادشان است.»

شرکت‌های انرژی آمریکا هفته گذشته، یک دکل نفتی را خاموش کردند که اولین کاهش در فعالیت‌های حفاری در 12 هفته گذشته بود و در مجموع تعداد دکل‌های نفتی به 862 دکل رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: