رئیس سازمان فضایی ایران پیشنهاد داد؛

برگزاری کارگاه مشترک کاربردهای فناوری فضایی ایران و اندونزی

کدخبر: 2226515

رئیس سازمان فضایی ایران در دیدار با رئیس موسسه فضایی اندونزی، پیشنهاد برگزاری کارگاههای علمی و رویدادهای مشترک در زمینه کاربردها و خدمات فضایی و توسعه کسب وکارها در این بخش را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی براری در حاشیه اجلاس کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (کوپوس) و نشست پنجاهمین سالگرد نخستین کنفرانس کاوش و استفاده صلح‌‎آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (۵۰+unispace)، با پروفسور توماس جمال الدین، رئیس موسسه ملی هوانوردی و فضایی اندونزی (لاپان) و نائب رئیس اول اجلاس کوپوس دیدار و گفتگو کرد.

موسسه ملی هوانوردی و فضایی اندونزی (لاپان) در زمینه توسعه ماهواره های مخابراتی و میکروماهواره ها با همکاری کشورهای صاحب فناوری و توسعه کاربردها و علوم سنجش از دور دستاوردهای مهمی داشته است.

در این نشست تفاهم نامه بین سازمان فضایی ایران و لاپان در حوزه توسعه کاربردها و خدمات فناوری فضایی مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا هیچگونه محدودیتی برای کشورهای عضو کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل (کوپوس) در زمینه استفاده و بهره برداری صلح آمیز از فضای ماورای جو اعمال نشود و امیدواریم پروفسور جمال الدین به عنوان نائب رئیس اول اجلاس کوپوس و ۵۰ unispace+ در تحقق این هدف ما را یاری کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: سازمان فضایی ایران به دنبال توسعه همکاری های علمی و فناوری خود با دیگر کشورها در حوزه فناوری فضایی است.

وی با اشاره به قرار گرفتن دو کشور ایران و اندونزی در موقعیت جغرافیایی که تحت تاثیر بلایای طبیعی است، گفت: هر دو کشور ایران و اندونزی نیازمند بهره برداری از فناوری فضایی به ویژه سنجش از دور برای کنترل این بلایا و مخاطرات هستند و خوشبختانه هر دو کشور دستاوردهای بسیار ارزشمند و تجربیات مفیدی در این حوزه دارند.

براری پیشنهاد برگزاری کارگاههای علمی و رویدادهای مشترک در زمینه کاربردها و خدمات فضایی و توسعه کسب وکارها در این حوزه را مطرح و تاکید کرد: اشتراک گذاری تجربیات و دستاوردهای علمی میان دو کشور در این حوزه ها می‌تواند گامی عملی در راستای توسعه همکاریهای بین دو سازمان باشد.

وی تصریح کرد: هدف سازمان فضایی ایران از همکاری های بین المللی علاوه بر کسب دانش و تجربیات، توسعه تعاملات و تبادلات علمی و فناوری و توسعه صادرات علمی این حوزه به دیگر کشورها است که منتج به حمایت و توسعه از کسب وکارهای فضاپایه و بخش خصوصی فعال در این حوزه خواهد شد که در راستای تحقق این هدف با جدیت تلاش خواهیم کرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: