هوش مصنوعی عکس های دستکاری شده را پیدا می کند

کدخبر: 2226520

شرکت ادوب با کمک هوش مصنوعی ابزاری ساخته که عکس های دستکاری شده را به راحتی و در مدت زمانی کوتاه ردیابی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، آخرین اخبار شرکت ادوب نشان می دهد آپدیت های آتی ابزارهای دیجیتال این شرکت مانند فتوشاپ به کاربران قابلیتی خارق العاده برای دستکاری عکس ها می دهد.

این در حالی است که این شرکت به تازگی از یک سیستم هوش مصنوعی رونمایی کرده که می تواند به سرعت تشخیص دهد عکس دستکاری شده یا خیر.

شرکت ادوب مدت هاست از مدافعان دستکاری در عکس ها به شمار می رود. این شرکت به طور مداوم نرم افزار فتوشاپ را اراتقا داده تا تصاویری بسازد که بی عیب و نقص به نظر می رسند.

سال گذشته این شرکت از ابزارهایی بسیار مفید برای دستکاری عکس ها رونمایی کرد، اما در عین حال چنین ابزارهایی از اعتماد کاربران به صحت عکس ها می کاهد.

درهمین راستا ولاد موراریو یکی از محققان ارشد در ادوب با کمک هوش مصنوعی و ماشین یادگیری سعی در خلق ابزاری دارد که بتواند به سرعت و درستی دستکاری دیجیتال در عکس را ردیابی کند.

او در این باره می گوید: ما روی سه روش معمول دستکاری عکس ها تمرکز کردیم: slicing که در آن دو بخش از دو عکس متفاوت با هم ترکیب می شود؛ copy-move که در آن اشیای یک عکس حرکت داده می شود یا از آنها کپی در مکان دیگری ساخته می شود؛ removal که در آن اشیا از عکس حذف می شوند.

چشم انسان به راحتی نمی تواند این تغییرات را رصد کند و یک متخصص نیز ممکن است برای تعیین این موضوع ساعت ها وقت صرف کند. اما شبکه عصبی ساخته شده می تواند دو روش تحلیل عمیق عکس را به کار گیرد و به سرعت واقعی بودن نمونه را مشخص کند.

برای این منظور محققان از هزاران عکس دستکاری شده استفاده کردند و به شبکه عصبی شیوه های دستکاری عکس را آموزش دادند.

در حال حاضر این الگوریتم بسیار محدود است اما در آینده گسترده تر می شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: