پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی قطعه یک آزادراه تهران- شمال

کدخبر: 2226521

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی قطعه یک آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: بخش عمده ۹ درصد باقیمانده از این قطعه مربوط به عملیات روسازی و تاسیسات مکانیکی برقی است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم خیرالله خادمی در حاشیه بازدید رئیس مجلس و وزیر راه و شهرسازی از آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قطعه یک این آزادراه از پیشرفت فیزیکی 91 درصدی برخوردار است و 9 درصد باقیمانده نیز بیشتر مروبط به عملیات روسازی بتنی و تاسیسات مکانیکی برقی است.

وی افزود: کار روسازی بتنی با همت و تلاش پیمانکاران در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم در آینده ای نزدیک با ایمنی بالا پیش از اتمام سال 97 به پایان برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به منطقه 2 آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: هم اکنون تمامی تونل های واقع در منطقه 2 به طول 22 کیلومتر در دست اجرا قرار دارد که البته تنها 200 متر از تونل طویل البرز باقی مانده است که امیدواریم که طی 2 الی 3 ماه آینده به پایان برسد.

خادمی افزود: عملیات اجرایی20 دستگاه تونل کوچک و بزرگ در منطقه 2 شروع شده که نیاز است معارضان ملکی مانند املاک، باغ و ویلاها برای اتصال این تونل ها به یکدیگر خریداری شوند.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی منطقه 2 یادآور شد: این منطقه هم اکنون21 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باتوجه به شروع آن در تابستان گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهوری از پبشرفت مناسبی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه در حال حاضر تمامی اقدامات مربوط به مطالعات و اجرا توسط مهندسان ایرانی انجام می شود گفت: بالغ بر 40 پیمانکار و مشاور در ساخت آزادراه تهران-شمال مشغول به کار هستند که تنها 2 پیمانکار یکی برای اجرای تونل البرز و دیگری در خصوص معماری راه و منظر فعال هستند.

خادمی با قدردانی از پیمانکاران ایرانی حاضر در این پروژه تصریح کرد: پس از خروج چینی ها در 3 سال قبل و جایگزین شدن پیمانکاران ایرانی این پروژه از پیشرفت بسیار خوبی در زمان بندی مطلوبی برخوردار بوده است، به طوریکه در صورت تحویل آزادراه تهران-شمال طی 4 سال یک رکورد جدید در مدیریت زمان پروژه های کشور ثبت خواهد شد که می تواند اطمینان بخشی به توان مهندسی کشور در شرایط سخت برای انجام کارهای بزرگ باشد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: