استقبال منتقدین از سخنان رئیس جمهور

رئیس جمهور تغییر رویکردها را در عمل نشان دهد

کدخبر: 2227981

سخنان دیروز رئیس جمهو روحانی از منظر سیاسی اغاز تغییر رویکرد دولت برای مقابله با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی کشور است.

نسیم آنلاین:‌ سخنان دیروز رئیس جمهو روحانی از منظر سیاسی اغاز تغییر رویکرد دولت برای مقابله با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی کشور است.

حسن روحانی در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت با اشاره به دشمنی‌های آمریکا گفت: «در برابر آمریکا تسلیم نمی‌شویم، عزت ملی و تاریخی خود را حفظ می‌کنیم و آمریکا را به زانو درمی‌آوریم» وی با بیان اینکه این مساله باید با کمترین هزینه صورت گیرد ان‌را در گرو همدلی و اتحاد ملت دانست و گفت:‌ امروز دولت و رئیس‌جمهوری در برابر همه جناح‌ها و مردم و حتی آنهایی که بدترین اهانت‌ها را به دولت کرده‌اند خم می‌شود و دست آنها را می‌بوسد چراکه امروز روز به اهتزاز درآوردن پرچم عزت و عظمت ملت ایران است و ما باید به دنیا نشان دهیم که سختی و مشکلات را تحمل می‌کنیم اما استقلال، آزادی، مردم‌سالاری، جمهوریت و اسلامیت نظام و دین و فرهنگ خود را معامله نمی‌کنیم.»

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با تاکید به اینکه « امروز باید به فکر مشاورین و کارشناسان جدید باشیم و از افکار همه استفاده کنیم» تغییر در رویکردهای دولت را اولویت اول مبارزه جدید دانست و گفت : «امروز وزیر، معاون وزیر و مدیر کل باید احساس کند و در عمل نیز نشان دهد که شرایط امروز با قبل متفاوت است و اگر مردم باید صرفه‌جویی کنند، دولت باید این کار را آغاز کند.»

روحانی در ادامه سخنانش اشتغال، مبارزه با فقر، تنظیم بازار و تولید چهار رکن و اولویت اصلی دانست که در صورتی که در آن‌ها به درستی عمل کنیم به پیروزی خواهیم رسید. او تاکید کرد:‌« ما بدون مردم پیروز نمی‌شویم و باید هر کاری که می‌کنیم برای آنها توضیح دهیم و آنها را قانع کنیم. اگر ما این حرکت را از خود آغاز کنیم مردم نیز حتما از ما حمایت خواهند کرد.»

مشروح سخنان حسن روحانی را اینجا بخوانید

سخنان روحانی با استقبال چهره‌های سیاسی همراه شده است. هرچند آن‌ها تغییر در رفتار را مهمتر از تغییر در گفتار دانسته‌اند و خواسته‌اند سخنان روحانی در عمل نیز تبلور یابد.

سخنان ملت از زیان رئیس جمهور

علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم و از منتقدین دولت دیروز گفت: «این فرمایشات جناب آقای رئیس جمهور صدای برحق ملت رشید ایران بود که از حلقوم ایشان درآمد.»

به نظر من آقای روحانی رئوسی را بیان کرد که نیازمند همت جمعی و عزم عمومی نخبگان و عموم مردم در جهت پشتیبانی از تحقق این امور است.

به هر حال امروز این صحبت‌ها برای بنده بسیار منشأ امید شد و می‌بایست در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و توطئه‌های روزافزون آن جبهه‌ای از مسئولان، نخبگان و عموم مردم شکل بگیرد و این سخنان نویدی بر آغاز این جبهه‌بندی جدید است.

زاکانی در پایان گفت: امیدواریم که این سخنان در مقام حرف باقی نماند و لوازم تحقق این سخنان بسیار مهم رئیس جمهور توسط مسئولان کشور و به ویژه وزرای عزیز دولت فراهم آید.

رئیس جمهور تغییر رویکردها را در عمل نشان دهد

محمد دهقان نماینده مجلس با اشاره به سخنان رئیس جمهور در ارتباط با بهره‌گیری از مشاوران و تغییر رویکرد در شرایط فعلی گفت: ما از صحبت‌های آقای رئیس جمهور حمایت می‌کنیم و ما نیز معتقدیم که باید وزرا از مشاوران و کارشناسان در حوزه‌های مختلف بهره بگیرند.

وی افزود: همانطور که ما پیش از این نیز عنوان کردیم از رویکرد دولت در بحث تولید و حمایت از این بخش حمایت می‌کنیم و در کنار دولت هستیم.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: آنچه در اینجا مورد تأکید است این است که صحبت‌های امروز آقای رئیس جمهور در تغییر رویکردها و استفاده از نیروهای کارآمد جنبه عملیاتی به خود بگیرد و افرادی که به عنوان مثال 7 میلیون و 300 هزار سکه تنها به 115 هزار نفر فروخته‌اند و به بیت‌المال صدمه زده‌اند کنار گذاشته شوند. افرادی که باعث شدند تا ارزش پول ملی این کشور به یک سوم کاهش یابد کنار بروند و افراد جدید و با انگیزه و خوش‌فکر و کارآمد جای آنها را بگیرد.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: یکی از نمونه‌های استفاده از نیروی جوان و مزایای بهره‌مندی از نیروی جوان وزیر ارتباطات است که توانست در حوزه تلفن همراه جلوی رانت‌خواری‌ها و قاچاق را بگیرد. ما نیازمند نیروهای جوان و مبتکر هستیم که به شکر خدا در کشور از این نیروها زیاد داریم.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: امروز راه حل مشکلات کشور عقب‌نشینی نیست و بحمدالله امروز آقای رئیس جمهور هم گفتند که تنها راه مقاومت و ایستادگی است و راه‌های برون‌رفت از این وضعیت نیز روشن است. ما امروز انبوهی از جوانان را داریم که راه برون‌رفت از این وضعیت را پیدا کرده‌اند و این جوانان که راه‌حل برون رفت از این مشکلات را یافته‌اند برای تقویت تولید و اشتغال و برای جلوگیری کاهش ارزش پول ملی راه حل دارند باید در دولت جذب شوند و دولت از آنها استفاده کند و ما هم حتماً‌ از دولت در راستای تقویت اقتصاد کشور، رونق اقتصادی و عبور عزتمندانه از این فشارهای آمریکا حمایت خواهیم کرد.

تیم اقتصادی دولت باید با جوانان خلاق و جهادی ترمیم شود

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین ما از این رویکرد دولت حمایت می‌کنیم و معتقدیم که صحبت‌های امروز آقای رئیس جمهور باید جنبه عملیاتی به خود بگیرد و در حد حرف باقی نماند.

وی افزود: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که سر دادن شعار و تبلیغات این چنینی جایگاهی ندارد و عرصه، عرصه عمل است و باید حرف‌ها و صحبت‌ها جنبه اجرایی و عملیاتی به خود بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ امروز ما در دو جبهه داخلی و خارجی باید به فعالیت بپردازیم و ضمن اینکه در داخل به حمایت از تولیدکنندگان می‌پردازیم در عرصه خارجی باید در مقابل دشمن تمام‌ قد بایستیم و مقاومت کنیم.

نقوی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی کشور ایجاد می‌کند تا تیم اقتصادی دولت تغییر کند چرا که آقایانی که اکنون در رأس کار در این بخش هستند 5-6 سال است که در این سمت هستند و نتیجه کار آنها را امروز می‌بینیم و باید نیروهای جوان، خلاق و جهادی جایگزین آنها شود.

ارسال نظر: