رحمانی فضلی در نشست خبری:

هیچکس در خرمشهر کشته نشده است/ با اعتراضات کنترل‌شده مشکلی نداریم

کدخبر: 2228119

در خرمشهر یک مورد تیراندازی بوده و یک نفر زخمی شده اما کسی کشته نشده است؛ ما با اعتراض کنترل‌شده که بتوان امنیت آن را کنترل کرد مشکلی نداریم، اما بعضی مواقع این اعتراضات به کف خیابان می‌رسد و از دست همه افراد و معترضین نیز خارج می‌شود.

به گزارش نسیم آنلاین ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز یکشنبه 10 تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هر سه ماه بنایمان این است که در خدمت اصحاب رسانه باشیم.

وی افزود: اولویت های وزارت کشور، موضوع امنیت، وحدت و انسجام ملی، رضایت مندی مردم، توسعه بر مبنای موضوعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، حوزه آسیب‌های اجتماعی، مشارکت عمومی، آزادی های مدنی، بوده است.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: قطعاً در نیمه دوم سال تحرکات گروه‌های سیاسی برای انتخابات مجلس آغاز می شود، مذاکراتی با احزاب و گروه‌ها داشته‌ایم و سعی می‌کنیم فضایی آرام با نشاط، امن، امیدوار کننده و کار آمد را مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اعلام اینکه در خرمشهر یک مورد تیراندازی بوده و یک نفر زخمی شده اما کسی کشته نشده است، خاطرنشان کرد: ما با اعتراض کنترل‌شده که بتوان امنیت آن را کنترل کرد مشکلی نداریم، اما بعضی مواقع این اعتراضات به کف خیابان می‌رسد و از دست همه افراد و معترضین نیز خارج می‌شود.

وزیر کشور در مورد لایحه قانون جامع انتخابات گفت: تدوین آن از دوران وزارت آقای موسوی لاری شروع شد و آقای پورمحمدی آن را به دولت بردند که در آنجا رای نیاورد و ایشان نامه‌ای به مقام معظم رهبری در این باره نوشتند که ایشان نیز موضوع را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند؛ این لایحه هفته گذشته دوباره صحن دولت مطرح شد و قرار شد مجدداً ظرف 2 تا سه هفته مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

* وزارت کشور با تجمع در کنار مجلس بدون مجوز مخالف است

وی درباره تجمعات اظهار داشت: هر نوع تجمعی از سوی تشکل ها باید در برگیرنده مسئولیت همان تجمع باشد و نباید در جامعه تسری یابد و از کنترل خارج شود؛ وزارت کشور با تصمیم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور برای تجمع در کنار مجلس بدون مجوز مخالف است و قطعا هم مجلس به آن رای نمی دهد.

* تا الان به این موضوع نرسیده‌ایم که گروه خاصی مردم را تهییج کرده باشند

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که چرا در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد چنین تجمعاتی در بازار نشد،‌ گفت: ما در حوزه‌های مختلف دچار ناکارآمدی بوده‌ایم، ما تا الان به این موضوع نرسیده‌ایم که گروه خاصی مردم را تهییج کرده باشند، اما وقتی روندها را بررسی می‌کنیم بی‌اعتمادی و تهمت، تخریب و سیاه‌نمایی را می‌بینیم.

وی ادامه داد: ما با فهم درست فضا اقدامی کنیم که دیگر شاهد این مسائل نباشیم اولین کار وحدت و انسجام ملی است، این به معنای عدم اعتراضات قانونی نیست بلکه باید جامعه را به سمتی ببریم که موجب انفعال نشویم.

* سپاه با وجود کمبودهای مالی خود پیمانکار طرح حل مشکل آب آبادان و خرمشهر

وزیر کشور در بخش دیگر از سخنان خود در نشست خبری امروزش با خبرنگاران درباره مشکل آب خرمشهر و آبادان گفت: از سال 71 همین طرح غدیر مطرح بود و این دولت آن را ظرف سه ماه انجام داده و 15 تیر افتتاح می‌شود؛ پیمانکار آن هم سپاه بوده که با وجود کمبودهای مالی به عنوان طرح ملی این کار را انجام داد، اما هنوز برخی در حال تهییج مردم هستند که چرا در این پنج روز تا 15 تیر کاری نمی‌کنند؟ در حالی که با این طرح مشکلات آبی عمده‌ای حل می‌شود.

* امام جمعه ایرانشهر گفت که اطلاعاتش درست نبوده است

وی در مورد حادثه ایرانشهر اظهار داشت: ابتدا اطلاعات غلط به امام جمعه داده بودند که خودشان هم گفتند اطلاعات درست نبوده است، اما آمار صحیح این ماجرا چهار نفر بوده که شکایت کردند و با قاطعیت برخورد می‌شود؛ یک مورد دیگر هم در یکی از شهرها گزارشش برای ما آمده که به استاندار گفتم با جدیت برخورد شود.

* تجاوز به 41 نفر در ایرانشهر قطعاً کذب محض است

رحمانی فضلی گفت: خود آقای آملی هم از دیر انجام شدن مراحل دادرسی ناراحت بودند، اما گفتند امکانات قانونی ما در همین حد است، ولی حتماً موضوع رسیدگی می شود، تجاوز به 41 نفر در ایرانشهر قطعا کذب محض است.

وی تصریح کرد: تجمعات صنفی و اعتراضی امنیتی نیست، مساله امنیتی دستگیری 20 تیم عملیاتی در سه ماه گذشته و فعالیت 36 گروه با تزریق پول و کمک‌های اطلاعاتی بیگانگان است که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی نیروهای امنیتی روبرو هستند، این مسائل امنیتی است.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد شکستن شیشه مغازه‌ها در بازار تهران از طرف ماموران نیروی انتظامی گفت: من همین امروز هم در جلسه شورای امنیت از فرمانده نیروی انتظامی همین موضوع را پرسیدم و گفتند با هدف دستگیری برخی افراد این اقدامات بوده است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به اینکه روزی پنج میلیون نفر مراجعه به ادارات وجود دارد، اظهار داشت: من همیشه به استانداران و فرمانداران تاکید کرده‌ام بحث تکریم ارباب رجوع را داشته باشند و شکایات مردمی را ظرف 24 ساعت پاسخ دهند و گرنه با همان مسئول برخورد خواهد شد، زیرا بنای ما در وزارت کشور از صدر تا ذیل رسیدگی به مراجعات مردم است و رضایتمندی مردم فقط ناشی از پول و ارز نیست بلکه این مسائل را نیز در بر می‌گیرد.

منبع: فارس

ارسال نظر: