کاربران توئیتر: اروپا، آمریکاست

اعتراض کاربران فضای مجازی به بسته بدون تضمین اروپایی‌ها

کدخبر: 2230455

مذاکرات برجامی ۴+۱ در فضای مجازی نیز بازتاب بسیاری داشت. در حالیکه حسن روحانی بسته پیشنهادی اروپایی‌ها را مایوس کننده دانسته، کاربران توئیتر نیز با هشتگ هایی نظیر اروپا آمریکاست، برجام و اروپا نظرات خود را پیرامون رفتار اروپایی ها و اشاره به سابقه بدعهدی آن ها اعلام کرده اند.

نسیم آنلاین :‌ مذاکرات برجامی ۴+۱ در فضای مجازی نیز بازتاب بسیاری داشت. در حالیکه حسن روحانی بسته پیشنهادی اروپایی‌ها را مایوس کننده دانسته، کاربران توئیتر نیز با هشتگ هایی نظیر اروپا آمریکاست، برجام و اروپا نظرات خود را پیرامون رفتار اروپایی ها و اشاره به سابقه بدعهدی آن ها اعلام کرده اند.

مهدی محمدی، تحلیلگر و عضو سابق تیم مذاکره کننده به دیپلمات ها توصیه کرده که حواسشان به جزئیات باشد و در ادامه نوشته است که "داستان این است: امروز توافق درباره اصول کلیات با اروپا نهایی شده و مذاکره درباره جزئیات و نگارش متن تفصیلی توافق آزاد شده. این تکرار داستان توافق لوزان و وین در باب برجام است. دیپلمات ها همیشه باید به یاد داشته باشند 'شیطان در جزئیات خوابیده است.' "

کاربر دیگری با اشاره به اینکه برای دریافت یک وام ازدواج ساده نیاز به انواع و اقسام ضامن می‌باشد دولت را به گرفتن یک ضمانت محکم از اروپا نصحیت کرده و نوشته "امروز رفتم بانک وام ازدواج بگیرم، همه جوره ضمانت گرفتن(کسر از حقوق_چک_سفته_مهر امضا تایید محضری) که اگه قسط ندم از ضامنم کسر کنن. کاشکی دولتم یه همچین ضمانتی از اروپا میگرفت. #اروپاآمریکاست #تضمین_ندادند"

سیدعلی موسوی نیز به یکی از دستاورد های مذاکرات اشاره کرده و نوشته است که "دست آورد مذاکرات اخیر انقدر خوب بوده که زنگنه گفته پیشنهاد نفتی اروپا به ایران راضی کننده نیست! #اروپاآمریکاست #تضمین_ندادند"

کاربر دیگری با اشاره به ضرب المثل معروفی نوشته "سگ زرد برادر شغال است."

سیدامیرحسین هم با اشاره به سابقه بد اروپا نوشته "یه سوال؛ کسى که عاقل باشه از یه فروشنده بد سابقه، جنس بدون ضمانت میخره؟! #اروپاآمریکاست"

محسن هم با کنایه به تیتر های امروز روزنامه های اصلاح‌طلب که حاکی از اعتماد به اروپا بود نوشته "تیتر امروز روزنامه‌های اصلاح طلب، روزنامه های اصلاح طلب به بسته پیشنهادی اروپا برای برجام امیدوار هستند و آن را دلگرم کننده می دانند، نفوذی کیا هستید شما ؟!؟!؟ #اروپاآمریکاست #تضمین_ندادند"

کاربر دیگری هم با یاد آوری تیتر روزنامه های اصلاح‌طلب در قبل از برجام نوشت "هنوز کسی پیدا نشده محاسبه کنه ببینیم هر روز تاخیر در اجرا بسته اروپا، چقدر خسارت داره؟"

علی خضریان، فعال سابق دانشجویی و فعال رسانه‌ای، با تحلیل بیانیه ده بندی اروپا آن را فاقد تضمین و قدیمی دانسته و در ادامه می‌گوید "بیانیه ۱۰ بندی امروز #اروپا همچنان از فقدان تضمین برای حفظ #برجام در مقابل عهد شکنی و کارشکنی #آمریکا رنج می‌برد. تکرار ادبیات کلی و مبهم و بدون ارائه تضمین‌های مشخص درباره مواخذه آمریکا در شورای امنیت و نحوه مقابله با تحریم‌هایی که عملا برجام را از بین می‌برد."

ارسال نظر: