ناتوانی آمریکا در بازگرداندن کودکان مهاجر به آغوش خانواده‌هایشان

کدخبر: 2231202

آمریکا اذعان کرد تا پایان ضرب‌الاجل دادگاه این کشور برای بازگرداندن کودکان مهاجران به خانواده‌هایشان، فقط می‌تواند نیمی از کودکان مهاجر زیر ۵ سال را به والدینشان بازگرداند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت آمریکا در حال حاضر با مشکل بازگرداندن کودکان مهاجر به آغوش خانواده هایشان مواجه است و اعلام کرده که تا ضرب الاجلی که دادگاه تعیین کرده (یعنی امروز) فقط می تواند نیمی از کودکان زیر 5 سال را به خانواده هایشان ملحق کند.

«دانا سابرا»، یک قاضی آمریکایی در سن دیگو ماه گذشته میلادی به دولت آمریکا دستور داد که تا روز سه شنبه (امروز) مهلت دارد حدود 100 کودک زیر 5 سالی را که در مرز مکزیک از خانواده هایشان جدا کرده است، به آغوش خانواده هایشان بازگرداند. این قاضی همچنین به دولت آمریکا تا 26 ژوئیه مهلت داد که کودکان مهاجر بزرگتر را که تعداد آنها به حدود 2000 نفر می رسد به خانواده هایشان ملحق کند.

سارا فابیان، وکیل وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که تا امروز فقط می توان 54 کودک زیر 5 سال را به خانواده هایشان ملحق کرد. برخی از والدین این کودکان یا از کشور اخراج شده اند و یا نتوانسته اند اثبات کنند که والدین یکی از کودکان هستند. تعدادی دیگر از آنها هم از بازداشت آزاد شده اند؛ اما نیروهای گمرک و مهاجرت نتوانسته اند با آنها تماس بگیرند.

جف سشنز، دادستان کل آمریکا در ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که با استفاده از یک سیاست جدید موسوم به «تحمل صفر» خانواده های مهاجری که به صورت غیرقانونی وارد کشور شوند را از فرزندانشان جدا می کند و وضع آنها از طریق وزارت امنیت ملی آمریکا مورد بررسی قرار می گیرد. جف سشنز پس از اعلام این خبر تأکید کرد که اگر خانواده ها نمی خواهند از فرزندانشان جدا شوند، پس به صورت غیرقانونی وارد کشور نشوند.

ترامپ هم بارها از این سیاست ضدمهاجرتی حمایت کرد که این اقدام او اعتراضات گسترده ای را برانگیخت. این سیاست ضدمهاجرتی ترامپ کودکان مهاجر زیادی را از ماه مه تا ماه ژوئن از خانواده هایشان جدا کرد. به دنبال برگزاری تظاهرات گسترده، ترامپ ماه گذشته میلادی رسما اعلام کرد که از این پس خانواده های مهاجر به همراه کودکان خود بازداشت می شوند. این در حالی است که به نظر می رسد سرنوشت کودکانی که پیشتر از خانواده هایشان جدا شده اند، همچنان نامشخص است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: