در نشست توجیهی مطرح شد

کاهش اعضای کاروان نور به ۱۹ نفر/ ضرورت هماهنگی و تابعیت از مسئول کاروان

کدخبر: 2231720

نشست توجیهی کاروان قرآنی اعزامی به حج برگزار و در آن به موضوع تابعیت و هماهنگی با مسئول کاروان جهت جلوگیری از حوادثی مانند فاجعه منا تأکید شد.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری فارس نشست توجیهی، آموزشی کاروان قرآنی جمهوری اسلامی اعزامی به حج تمتع با حضور سید علی سرابی قائم مقام، محمد تقی میرزاجانی مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، حجت الاسلام علی مقنی، معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در محل سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این نشست میرزاجانی از کاهش اعضای کاروان قرآنی خبر داد و گفت: امسال ۱۹ نفر از قاریان، حافظان و گروه میعاد قم به حج تمتع اعزام می شوند. البته به علت مشکلی که برای یکی از اعضای گروه تواشیح پیش آمد نمی تواند این گروه را یاری کند و کاروان با ۱۹ عضو به این سفر اعزام می شود.

وی درخصوص ترکیب اعضای کاروان گفت: ۱۱ نفر از اعضای کاروان قرآنی حج اولی و دو نفر از آنها حافظ کل هستند که باید در برنامه هایی چون؛ جزء خوانی، تلاوت قرآن و اجرای تواشیح، برپایی دعای کمیل، اجرای محافل انس با قرآن در بعثه مقام معظم رهبری، شرکت در حلقه های مسجد النبی و مسجد الحرام، کرسی های تلاوت و اذان مسجد شیعیان، شرکت در حلقه های قرآنی منا و برگزاری دوره های تصحیح نماز و تلاوت حجاج ایرانی، ختم های قرآن کریم به تلاوت و اجرای برنامه بپردازند.

در ادامه سید علی سرابی در رابطه با بهره وری کاروان قرآنی گفت: با توجه به اینکه، شرایط بین ایران و عربستان سعودی یک شرایط خاصی است. پس اقتضا می کند دوستان بیشتر دقت کنند و برنامه های قرآنی و دیگر برنامه ها را با دقت و ملاحظات خاصی انجام دهند. سال ۹۴ هم که حادثه تلخ منا رخ داد اگر هماهنگی بین دوستان بیشتر بود شاید این فاجعه رخ نمی داد و یا کمتر بود. باید مدنظر داشته باشید که با افراد خبیثی روبرو هستید و این امر حساسیت موضوع را بیشتر می کند. پس سعی کنید با کاروان خود در رفت و آمدنتان هماهنگی لازم را داشته باشید.

در ادامه این نشست سعید مرامی، پزشک تأمین اجتماعی تهران در رابطه با بهداشت زائران مواردی را متذکر شد و گفت: بنده به شخصه امسال بر روی برنامه های حنجره متمرکز شده ام و تجربیاتی را که کسب کرده که در اختیار قاریان خواهم گذاشت. آب بر لایه های حنجره نفوذ می کند و باعث لطافت حنجره می شود پس تنها آب برای سلامت حنجره توصیه شده است همچنین استراحت کافی قبل از تلاوت بیشترین اثر را بر روی حنجره و تلاوت دارد که کم خوابی سبب گرفتی صدا و جز با استراحت رفع نخواهد شد.

یادآور می شود، بیان تجربیات سفر اعزامی به حج توسط صالح اطهری فرد، سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج سال ۹۴، هماهنگی های لازم توسط علی قاسم آبادی، سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج سال ۹۷، بیان آثار و برکات سفر روحانی حج توسط حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، بیان نکاتی در رابطه با مناسک حج توسط حجت الاسلام موسوی شاهرودی از دیگر بخش های این برنامه است که تا ساعت ۱۷:۳۰ ادامه دارد.

انهتای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: