با اجرای آثاری از فرخزاد لایق

تالار وحدت میزبان «شب موسیقی مینیمالیست» معاصر می‌شود

کدخبر: 2231739

آنسامبل ایرانی - اروپایی «اینترنوا» در تازه ترین اجرای زنده خود روزهای ۲۵ و ۲۶ تیر ماه «شب موسیقی مینیمالیست» را در تالار وحدت تهران برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آنسامبل ایرانی- اروپاییِ «اینتر نوا» متشکل از دو کوارتت ایرانی به سرپرستی بردیا کیارس و امیر باورچی و یک کوارتت اروپایی به سرپرستی دارا مورگان روزهای ۲۵ و ۲۶ تیر ماه سال ۹۷ منتخبی از آثار مینیمال مدرن را در تالار وحدت روی صحنه می برند.

در این کنسرت که روی موسیقی مینیمالیست معاصر تمرکز دارد آثاری از از استیو رایش، مایکل نایمن و فرخزاد لایق برای مخاطبان اجرا می شود.

در توضیح این کنسرت آمده است:

«استیو رایش از مهم ترین و پرکارترین مینیمالیست‌های دنیا به شمار می‌رود و برخی او را تاثیرگذارترین موزیسین زنده آمریکا می‌دانند. موسیقی او به شدت تحت تاثیر روابط پیچیده ریاضی است اما در عین حال بر مقوله‌ ریتم تمرکز دارد. او بازی‌های ملودیک را هم چاشنی آثارش می‌کند تا مخاطب را به دنیای جدیدی وارد کند. مایکل نایمن هم اگر چه به عنوان یک آهنگساز و پیانیست مینیمال آثار زیادی در این حوزه دارد اما بیشتر با ساخت موسیقی فیلم‌ شناخته می‌شود.

دیگر موزیسینی که قرار است آثارش در این شب اجرا شود فرخزاد لایق است. او پزشک متخصصی است که در اولین آلبوم موسیقی‌اش با شهرام ناظری همکاری کرد و سِفر عسرت را منتشر کرد. این هنرمند از همان ابتدا نشان داد نگاهی جدید به موسیقی ایرانی دارد و قرار نیست تنها موسیقی ردیف دستگاهی را دستمایه کارش قرار دهد. هنوز هم بسیاری از منتقدان این آلبوم را مهمترین و جسورترین اثر در کارنامه شهرام ناظری می‌دانند. در گام بعدی او هفت‌گاه معلق را منتشر کرد که حالا قرار است برخی از قطعات این آلبوم در شب مینیمالیست معاصر اجرا شود.»

در شب اول اجرای «اینترنوا» آثاری از لوریس چکناوریان، شوستاکویچ و دبوسی اجرا می‌شود که عواید حاصل از هر ۲ اجرا به کودکان کار اختصاص داده می‌شود. این در حالی است که گروه برگزار کننده تصمیم گرفته برای دانشجویان تخفیف ۲۵ درصدی در نظر بگیرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: