یک مقام مسئول عنوان کرد:

واردات بنزین کاهش یافت/کیفیت بنزین تهران یکسان است

عنوان

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سه ماه نخست امسال باید روزانه ۹ میلیون لیتر بنزین وارد می‌کردیم،اما این رقم به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، سیدمحمدرضا موسوی خواه در حاشیه رونمایی از نسل جدید کارتخوان‌های عرضه سوخت در جمع خبرنگاران درباره زمان اجرای طرح پرداخت حق‌العمل مستقیم به جایگاه‌داران گفت: در نشست‌هایی و با حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه مقرر شد، این طرح از ابتدای مردادماه اجرایی شود، اگرچه ما آماده اجرای این طرح هستیم که بر اساس آن بیشتر از ۸۰ درصد از بودجه نقدینگی کاسته می‌شود و ۲۰ درصد باقیمانده نیز در بازه زمانی کوتاه به سامانه پرداخت کامل حق‌العمل تبدیل خواهد شد. 

در تولید و توزیع بنزین سوپر هیچ مشکلی نداریم

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره تولید و توزیع بنزین سوپر تصریح کرد: در تولید و توزیع بنزین سوپر هیچ مشکلی نداریم، تنها تفاوت میان بنزین یورو ۵ و بنزین سوپر در ۴ عدد اکتان است، به این ترتیب که بنزین یورو ۵ با عدد اکتان ۹۱ و بنزین سوپر با عدد اکتان ۹۵ تولید می‌شود.

وی میزان توزیع بنزین سوپر در کشور را ۳.۵ میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: این رقم ممکن است گاهی بیشتر یا کمتر شود.

موسوی‌خواه تفاوت کیفیت در عرضه بنزین میان جایگاه‌های عرضه سوخت را به شدت تکذیب کرد و درباره امکان ایجاد رانت در کارتخوان‌های جدید عنوان کرد: ما از ابتدای کار احتمال به وجود آمدن رانت را می‌دادیم و در صورتی که تنها با یک بانک یا یک پی‌اس‌پی صحبت می‌کردیم احتمال ایجاد رانت به وجود می‌آمد، اما نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی و ۱۲ پی‌اس‌پی نوشتیم و همه آنها را به مشارکت در این طرح دعوت کردیم، از این ۱۲ پی‌اس‌ پی ۱۰ مراجعه داشتیم که ۶ مورد شاخص بودند و سه مورد آنها کار خود را آغاز کرده‌اند. در تقسیم جایگاه‌ها نیز به نحوی عمل می‌کنیم که تفاوتی بین جایگاه‌ها در استفاده از این کارتخوان‌ها وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره مدیریت مصرف سوخت در کشور افزود: وقتی راجع به مدیریت مصرف صحبت می‌کنیم یعنی باید بتوانیم در سطح کلان کشور مقدار و نوع مصرف در بخش‌های مختلف کشور را مدیریت کنیم و با گزارش‌هایی که به دولت ارائه می‌دهیم یاریگر مدیریت مصرف باشیم، اما سهمیه‌بندی بنزین موضوعی نیست که من راجع به آن صحبت کنم.

تبدیل کارت سوخت خودروهای گازوئیل‌سوز 

مبارزه با قاچاق سوخت از دیگر پرسش‌هایی بود که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به آن گفت: درباره گازوئیل مذاکراتی را با نیروی انتظامی انجام داده‌ایم تا کارت سوخت خودروهای گازوئیل‌سوز را به کارت سوخت خودرو تبدیل کنیم. همچنین مهاجرت کارت سوخت‌ها را رهگیری و نظارت‌های ویژه‌ای را نیز در جایگاه‌های سوخت اعمال می‌کنیم. با مدیریت توزیع و الزام مردم به استفاده از کارت شخصی سوخت می‌توان کنترل بیشتری برای جلوگیری از قاچاق سوخت اعمال کرد.

موسوی‌خواه افزود: در سه ماه اخیر بیش از ۳۰ هزار کارت مهاجر در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده است، اما به هر حال ما فقط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هستیم و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و دیگر ارگان‌ها نیز وظایفی را در این زمینه به عهده دارند. ما هم در این صحنه تلاش می‌کنیم و از دیگر ارگان‌ها درخواست کمک داریم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین درباره فیلمی که در روزهای اخیر درباره وجود تخلف در مقدار عرضه بنزین در جایگاه‌ها پخش شده توضیح داد و گفت: احتمال این‌که تلمبه‌ها دستکاری شوند وجود دارد، زیرا این تلمبه‌ها مکانیکی هستند، با وجود این ما تمام تجهیزات را به نحوی کنترل و پلمب می‌کنیم که هیچگونه دست‌اندازی به آنها امکان‌پذیر نباشد و از بیرون هم مشخص است که دور تلمبه‌ها پلمب شده است.

وی ادامه داد: ما همه جایگاه‌های عرضه سوخت را زیر نظر داریم، اما متاسفانه در این فیلم نام جایگاه ذکر نشده و همچنین مخاطب متوجه نمی‌شود که از کدام نازل استفاده می‌شود. این فیلم بسیار مبهم است و ای کاش نام این جایگاه اعلام شود.

الزام سوختگیری با کارت سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این پرسش که افراد در صورت مفقود شدن کارت سوخت یا فراموش کردن رمز کارت چه اقدامی باید انجام دهند، تصریح کرد: هر خودرویی که در کشور شماره‌گذاری شده به‌طور حتم یک کارت سوخت دارد که از طریق اداره پست به دست صاحب خودرو می‌رسد، اما کسانی که کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند باید در سایت اداره پست در قسمت پیگیری کارت سوخت اقدام به پیگیری  دریافت کارت سوخت کنند و کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند باید درخواست المثنی بدهند که ظرف مدت ۱۵ روز کارت سوخت جدید به دست آنها خواهد رسید.

وی ادامه داد: استفاده از کارت سوخت موضوعی است که در قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی کشور بر آن تاکید شده و در همه جایگاه‌ها، سوخت‌گیری باید الزاما با کارت سوخت انجام شود، همچنین کسانی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند باید به مراکز نواحی شرکت پخش مراجعه کنند تا رمز برایشان آزاد شود. شاید در آینده شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که در زمان نخستین سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی، رمز برای صاحب کارت آزاد شود.

موسوی‌خواه افزود: کارت سوخت همیشه برقرار بوده است و موضوع استفاده از کارت سوخت شخصی به‌زودی در فراخوانی به مردم اعلام خواهد شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

نظرات مجمع درباره لوایح پالرمو و پولشویی اعمالی است نه ارشادی

لوایح پولشویی و مبارزه با جرائم سازمان‌یافته در مجمع تشخیص مصلحت بررسی می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که ایران می‌تواند با حق تحفظ به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته ملحق شود.

مسئولین حل مشکلات اقتصادی را منوط به نتیجه انتخابات کنگره کرده‌اند

در سال‌های اخیر مسئولین ما همه چیز را به برجام ربط دادند، اما منوط کردن همه چیز به برجام درست نبود و باعث شد تا الان هم در حل مسائل خود بمانیم.

سه تهدید پیوستن ایران به «FATF»

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تهدیدات پیوستن ایران به کنوانسیون«FATF» را تشریح کرد.

مهم‌ترین مطالب سرویس

انفعال دیپلماسی وزیر نفت در آستانه آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا؛
رپرتاژ رسانه‌های حامی دولت برای اتفاقی که زنگنه در آن هیچ نقشی نداشت!
در یک مناظره تلویزیونی بررسی شد؛اماواگرهای الحاق ایران به گروه ویژه اقدام
ایران با پذیرش شرایط FATF بازهم از لیست سیاه خارج نمی‌شود
نسیم آنلاین بررسی می‌کند
مخاطرات اقتصادی نداشتن سفیر در هند و چین
شیران عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نسیم
اجرای کامل برنامه اقدام FATF نفعی برای ایران ندارد
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نسیم آنلاین:
الحاق به کنوانسیون­‌های FATF هیچ اثر مثبتی برای ایران ندارد
زاهدی‌فر در امارات است یا گرجستان؟
پشت‌پرده کلاه‌برداری خانوادگی سکه ثامن
شبکه کانون های تفکر ایران با انتشار گزارشی پیشنهاد داد:
راهکار تامین مالی محور ریلی شلمچه-بصره توسط بخش غیردولتی ایران
کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس با انتشار گزارشی تاکید کرد:
اصلاح تعرفه مشترکین پرمصرف خانگی بهترین راه حل بحران خاموشی های در کشور
در نامه‌ مرکز مطالعات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به زنگنه مطرح شد:
خواب سنگین وزارت نفت درباره تحریم های نفتی پایان یابد
نقدی بر یکی از بهانه های وزارت نفت برای بی اعتنایی به فروش نفت در بورس
آیا نفت ایران شناسنامه خاص و یکتا (DNA) دارد؟
نرخ دستور ارزی خلاف سیاست‌های کلان اقتصادی بود
مصباحی مقدم:‌ دلار ۴۲۰۰ تومانی، نسنجیده بود
جمشید پژویان:‌ دلار ۴۲۰۰ تومانی خزانه را خالی کرد
جهانگیری باید استعفا دهد
سیاست گذاری غلط دولت عامل رانت‌ خواری در پتروشیمی‌ها
۹ ماه یارانه نقدی مردم به جیب چند واحد پتروشیمی می‌رود!
راهکار کنترل قیمت مسکن و اجاره بها چیست
حباب قیمت مسکن می‌ترکد
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین