دور دنیا با نوآوران؛

از شارژ تلفن همراه با کاغذ تا لباسی که عصای دست پرستاران می‌شود

کدخبر: 2231864

اختراعات مخترعان در سراسر جهان سبب آسان شدن زندگی و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن آوری های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع مختلف می شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم.

لباس هوشمندی که عصای دست پرستاران می شود

محققان موفق به طراحی پارچه هوشمندی شده اند که می تواند هرگونه فعل و انفعالات بدن را کنترل و شناسایی کند؛ این پارچه هوشمند علائم حیاتی ، ضربان قلب و نبض را کنترل می کند و هریک از افراد با پوشیدن آن می توانند از علائم حرکتی بدن خود آگاه شوند؛ همچنین این لباس در برابر بیماران هم بسیار کارآمد عمل می کند زیرا اطلاعات را سریعا به پزشک و یا پرستار ارسال می کند؛ تنها کافی است بیماران این لباس را به تن کنند تا پرستاران از احوال آنها با خبر شوند.

عینکی که به شما می گوید دیگران چه احساسی دارند

برای همه ما جالب است که بتوانیم احساسات یک فرد را بخوانیم و متوجه شویم که او به چه چیزی فکر می کند، برای تحقق این امر محققان عینکی را طراحی کرده اند که اطلاعات سمعی و بصری را اندازه گیری می کند و از طریق آن ها احساسات را بررسی می کند. این دوربین بر روی حرکات دست و چشم متمرکز می شود و اطلاعات آن ها را به سیستم پردازنده ارسال می کند و نتیجه را به صاحب عینک اطلاع می دهد، برای مثال دست به سینه ایستادن در یک موقعیت نشانگر ابراز خرسندی است و در موقعیتی دیگر نشانگر بی حوصلگی است.

از لباسی که عصای دست پرستاران می شود تا کاغذی که تلفن همراه را شارژ می کند

دستنبد مجهز به کیسه هوا تولید شد

محققان موفق به تولید دستبندی شده اند که در مواقع حساس و خطرناک به کمک شناگران می آید و آن ها را از غرق شدن نجات می دهد؛ این دستبند مجهز به کیسه هوایی است که در هنگام خطر و در کمتر از یک ثانیه باز می شود و به حفظ شناگر بر روی آب کمک می کند، این وسیله جایگزین جلیقه های نجات است و به دلیل سایز کوچکتری که دارد بسیار کارآمد تر عمل می کند.

از لباسی که عصای دست پرستاران می شود تا کاغذی که تلفن همراه را شارژ می کند

کاغذی که تلفن شما را شارژ می کند

محققان شارژری را طراحی کرده اند که از یک کاغذ خورشیدی تشکیل شده و بوسیله انرژی خورشیدی وسایل مختلف را شارژ می کند این شارژر که می تواند بر روی یک کوله پشتی قرار می گیرد بوسیله درگاه اتصال USB تلفن همراه را شارژ می کند.

از لباسی که عصای دست پرستاران می شود تا کاغذی که تلفن همراه را شارژ می کند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: