مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس:

مقدار توزیع سود به نظر بورس و حسابرس بستگی دارد

کدخبر: 2231895

امروز پنج درصد از سهام شرکت پتروشیمی پارس برای اولین بار در بورس عرضه شد؛ مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس در این مورد گفت: اینکه واقعا در مجمع سهامداران چقدر سود در مجمع توزیع شود به صورت های مالی به نظر حسابرس و حتی نظر بورس بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، جعفر ربیعی در نشست خبری که به مناسبت عرضه اولیه پنج درصد از سهام این شرکت در بورس تهران برگزار شد، گفت: مجمع شرکت به زودی برگزار خواهد شد ما می می توانستیم خیلی نرم و آرام حرکت کنیم و مجمع دریافت شود و سهامداران سود دریافت کنند بعد عرضه انجام شود ولی تلاش کردیم این عرضه قبل از مجمع برگزار شود اینکه دقیقا چه مبلغی در مجمع سود تقسیم خواهد شد مشخص نیسست. ما سهامدار ۶۰ درصدی هستیم آنچه را که ما می توانیم توزیع کنیم را سعی داریم توزیع کنیم ولی اینکه واقعا چقدر سود در مجمع توزیع شود به صورت های مالی به نظر حسابرس و حتی نظر بورس بستگی دارد. تلاش می شود آنچه قابل تقسیم است را تقسیم کنیم و سودی را در شرکت نگذاریم.

وی ادامه داد: این اطمینان را می دهم که با توجه به شناختی که از این شرکت وجود دارد یکی از بهترین عرضه های موجود خواهد بود. کسانی که این سهم را می خرند حتما این سهم را نگه داری خواهند کرد و سود مجامع را خواهند گرفت.

او با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا گفت: تلاش کردیم که تحریم ها حداقل مشکلات به وجود بیاید.

مسعود حسنی - مدیر عامل پتروشیمی پارس - در ادامه این نشست اظهار کرد: در حال حاضر پتروشیمی پارس سودده ترین پتروشیمی کشور است و به نظرم در بورس هم نقش خود را حفظ خواهد کرد و حدس میزنیم ۷۲۰ میلیارد تومان پول جذب شود.

وی با اشاره به نقش مهم جایگاه بورس در اقتصاد گفت: با عرضه سهام شرکت های خوب پول مردم به جای اینکه در سرمایه گذاری های کاذب مثل خرید ارز وارد شود می تواند وارد بورس شود. میزان عرضه ما حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و مزیت ورود ما به بورس پی بردن به ارزش واقعی شرکتمان است. ما مایل هستیم از مزایای بورس استفاده کنیم. البته با بورسی شدن مسئولیت ما نسبت به سهامدارمان بیشتر خواهد شد و باعث خواهد شد که در جهت ارزش افزایی پیش رویم تا اعتماد هایی که به وجود آمده از بین نرود. پیش بینی می کنیم با ورود شرکت به بورس ارزش عرضه ما به ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش برویم.

وی درباره تاثیر تحریم ها در ارز آوری شرکت و همچنین درباره مشکلاتی که برای عرضه سهام این شرکت پیش آمد گفت: برای تاب آوری بیشتر در تحریم ها برنامه هایی داریم. عرضه پتروشیمی پارس با باقی یه مقدار فرق می کند چرا که این دومین عرضه اولیه بزرگ بورس است و امکان دارد مشکلاتی پیش آید. ما همه تعهدات لازم را انجام دادیم.

همچنین حسینی - مدیر برنامه ریزی این شرکت - در پاسخ به سوالی درباره درآمد و ارزش گذاری این شرکت با دلار ۴۲۰۰ تومانی گفت: ما دلار آزاد فعلا نداریم و بر مبنای دلار ۴۲۰۰ ای شرکت را ارزش گذاری کردیم اگر به هر دلیلی دلار ۴۲۰۰ ای نباشد با توجه به قیمت جدید دلار، شرکت ارزش گذاری می شود و آن سود با سهامدارن قسمت خواهد شد.

وی درباره تشکیل مجمع سهامداران شرکت پتروشیمی پارس نیز گفت: ما یک الی دو هفته بعد از مجمع سود سهام را نقدا پرداخت می کنیم.

حسینی عرضه دوباره سهام در ماه های آینده تاکید کرد: فعلا برنامه ای برای عرضه پنج درصد دوم سهام برنامه ای نداریم. این موضوع ارتباط با تعامل مان با بورس دارد ولی سهامداران عمده تمایلی به عرضه ندارند.

حسینی مقدم - معاون بورس تهران - نیز گفت: این شرکت می تواند به مجموعه بازار سرمایه از نظر ارزش بازار کمک کند. ما در کنار دوستان بیش از ۶ ماه است عرضه این سهم را پیگیری می کنیم.

وی افزود: عرضه در بورس مسئولیتی را برای مدیران این شرکت ایجاد می کند. نقدینگی که ایجاد می شود به افزایش ارزش بازار کمک می کند. سهامداران عمده این شرکت با عرضه سهام در بورس بیشتر متوجه خواهند شد که حفاظت و سیانت از سرمایه گذاران خرد یعنی چه. ما از سهامدار عمده درخواست کردیم با توجه به گزارش حسابرس سود را تا جایی که می شود نگه دارد و باقی را توزیع کند که قبول کردند البته این به تصمیم مجمع بستگی دارد.

انتظار ما از شرکت این است که دستور العمل افشای اطلاعات را خوب بدهند و همه گزارش ها به موقع اطلاع رسانی کنند. بعد از عرضه اولیه چون شرکت بزرگ است امکان دارد گردش سهم زیادی نداشته باشد اما هلدینگ قول بازار گردانی را داده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: